Selasa, 17 November 2009

biarlah...




actually aku ada dah tulis satu entry tapi aku takut ade mamalia2 di luar sana yg terasa so aku padam entry tuh balik. biarlah ek. aku nak jadi manusia yg lebih berguna kpd diri sendiri so lebih baik aku x tulis sesuatu yg boleh menimbulkan kesentapan berpanjangan kpd sesiapa.

lagipun mak aku cakap, kalo kita layan scumbag or despicable pathetic loser, kita akan jatuh dlm kategori tuh jugak. so biarlah si luncai itu pergi dgn labunyer kan??? syuh! syuh!

anyway, dlm kebengangan tuh aku mule berlegar2 membaca paper di online. yerlah dr aku melayan perasaan yg bengang ala2 akim AF, baik aku menambah ilmu di dada. layan punyer layan, tetibe aku terjumpa few pics dlm London Telegraph yg aku suke sgt utk kongsikan di sini.

so korang enjoy viewing the pics n selamat beramal.....



*pianist dr Taiwan, Chen Kuan-yu sedang membuat persembahan semasa konsertnyer di tengah sawah padi kat Chishang Township, Taitung County. motif????



*Lim, 66, seorg pesara dari China telah memaku kepalanya sendiri dgn paku sepanjang 20cm apabila dimarahi isterinya kerana kuat bermain judi. aku rase itu cume alasan. dia nih sebenarnya pontianak.

*nih bukan set lego yer. pic nih diambil dlm kejadian banjir di Jeram Perdas, Malaysia baru2 nih.



*designer dr Korea, Jaebeom Jeong mencipta satu alat yg dinamakan Cartrider iaitu gabungan dari shopping cart and a bicycle. hmmm.. skang, cube citer kat aku kat mana nak letak barang??



*setelah 52 tahun meneguk 2 liter brandy setiap ari, akhirnya brandy taster Liu Ge, 68, dari Beijing telah mengalami satu kondisi yg digelar rhinophyma, iaitu kondisi yg disebabkan oleh pembesaran blood vessels di dlm hidung hingga menjadikan hidungnye sebesar 2 inches wide - lebih kurang sama besar ngan bawang besar yg sekampit mengikut harga pasaran dlm rm5-6 itu.


*antara mereka2 yg ingin memecahkan rekod Guinness World Record for World's Largest Bikini Parade di Johannesburg, South Africa sempena mengutip tabung awareness utk breast cancer. yg penting, photographer tuh aim apa tuh?




* last but not least, antara mereka2 yg diminta secara lembut utk menarik diri dr mengikuti parade di atas. atas alasan pihak parademik tidak mempunyai kelengkapan yg cukup seandainya mereka rebah di tengah jalan.

heheh. oke aku tipu. gambar nih xder kene mengena ngan gambar di atas. lokasi nyer pun lain..... aku tunjuk kat mak aku siang tadi. dia ckp, yg hijau tuh x yah letak kain besar kat pepek. bukan org nampak pun. kuang haja x mak aku???




hahahahahahaha. setan!



ps: dunia ari nih sedih semacam. dari siang sampai ke malam asyik menangis jer. x tahu la apa yg disedihkan. mungkin sakit tua agaknya. sian.

21 ulasan:

  1. muwahahahahahantublogkuatmencarot!!!

    best!best!

    lenkali nak lagi yea... boleh kuat gelak lagi.. boleh kuat mencarot lagi... hehehe..

    BalasPadam
  2. yang paku kpala tuh mnyusahkan org lain...geram tol...

    yg minum brandy x hengat dunia tuh..hambik ko!

    BalasPadam
  3. hahahahhaha
    xpela u ols...
    dieorg pun nak interframe gak...
    dlm pesta bikini tu...
    sgt yakin ye dieorg itew...
    x takut kena carut kah?
    ;p

    BalasPadam
  4. daya: ibuku mmg suke menggembirakan hati anak2nyer.

    aznee: carutan itu perlu utk memeriahkan suasana yg suram.

    heppie: yg lain?

    primadona: tuh dia. nama blog nih x bleh blah btol. tahniah!

    jed: layan apa?

    BalasPadam
  5. wa sokong gambar lu tuk contest bulan.. memang nice gmbar tu

    BalasPadam
  6. bagus la. tp x ramai org yg vote pun. sentapz.

    BalasPadam
  7. weh..jgn sedey ah..ko tgk gamba pompan gendut tu..konpem gelak..hahaha

    BalasPadam
  8. jijik org berbdan gemok itu.
    huhu.
    hye salam kenal..
    **tibe2 je aku masok blog org daaaaaa

    BalasPadam
  9. butterscotch: kenapa ko nak jijik plak? apa salah dia kat ko?

    BalasPadam
  10. chokio: dah x sedih dah. dah gelak besar dah! haha.

    liyana: padam atas sebab2 keselamatan.

    BalasPadam
  11. "mamalia2 di luar sana yg terasa"biasalah susah nak puaskan hati org.....

    bdway suka entry ini menarik,funny...ahahhhaa

    gambar top pic tuan tanah pun menarik?

    BalasPadam
  12. ganbar yg last sekali tu "awek2 comel" kalau masuk "the biggest losser" sure resultnya nanti lagi cun......

    BalasPadam
  13. u never fail to amuse me!!

    semoga JA juga gembira selalu, seperti mana you telah menggembirakan ramai pembaca blog you.




    AiLing.

    BalasPadam
  14. aireel: kalo masuk the biggest loser tuh kene keja kuta tuh, babe!!

    liling: ramai ke yg dah gembire nih???

    BalasPadam
  15. apalah agaknya eak rasa jadi org gemuk macam tu?

    BalasPadam
  16. Kenapa JA tak balas komen si 日月神教-任我行?

    Btw, adik tgk gambar JA kat atas nih...teringat--ini gambar JA masa kurus, kan? Nampak kurus.

    BalasPadam