Rabu, 4 November 2009

pompuan buduh.

sari berita penting (pada yg suke nak jaga muke).

Young Hang Mioku.



wanita di atas namanya Hang Mioku. dia berasal dr Korea. dia xde kene mengena ngan Hang Li Po atau Hang Tuah. ataupun mak hang.

ketika berusia 28 thn, dia telah berpindah ke Japan untuk bekerja di sana. dikatakan, sewaktu dia menetap di Japan, dia telah melalukan transformasi ke atas wajahnya dgn berlebihan.

sewaktu dia pulang ke Korea, parents nyer terkejut kerana x dpt mengecam muke anak mereka sendiri. lalu dia dihantar utk bertemu dgn pakar psychiatrist bg merawat masalah psychological disorder yg anak pompuannya yg buduh dan matang pepek ini alami.

malangnya, kos perubatan yg terlalu mahal mengakibatkan rawatan yg dilakukan terhadap Hang tergendala.

sebaik saja berhenti dr menerima rawatan, Hang mula kembali ke tabiat asalnya. tetapi kali nih bukan kopak2 muke lagi, yer. lebih advance. dia mencuba saluran yg terbaru iaitu suntikan silikon, dan yg bestnyer, dia yg membuat suntikan di wajahnye sendiri itu di rumah.

nak tambah lagi perencah secukup rasa, apabila silikon yg dibekalkan doktor telah habis, dia memandai plak menginjek mukanyer sendiri dgn minyak masak. jenama apa minyak masak tuh aku x tau la plak, tapi hasilnya mmg memuaskan. lihat saja pic di bawah:



Old Hang Mioku.


akibat muke nyer yg dah membuak2 ini, kanak2 korea telah menggelarkannya kipas berdiri (kuang haja budak2 korean ni kan? teringat citer sin chan ejek orang). dia juga telah dipanggil utk diwawancara dlm TV dan sudahnye penonton mula membuat tabung untuk mengumpul dana membaik pulih wajahnya semula. ahaks.

ketika procedure pertama dibuat, surgeons telah membuang 60g dr bahan luaran yg terkumpul di wajah dan 200g di leher. dan begitulah dlm procedure2 yg seterusnya. walaupun tidak berjaya mengembalikan wajahnya kembali kpd asal setidak2nya dia bukan kipas berdiri lagi. mungkin kini lebih afdal dia dipanggil kipas kotak plak.






so moral of the story, jgn suke2 injek muke ngan minyak masak. make sure minyak masak tuh melalui proses pemeringkatan kedua dahulu. wasalam.


ps: teringat kat nasha aziz ngan ummi aida yg dah kembung sana sini. rase2nyer dulu lagi cun muke korang.

14 ulasan:

  1. hahahaha! kimak jer! tiru ayat sapa tu MATANG PEPEK? hihi, baru teringin nak buat kat anu! kang jadi lain lak kan?

    BalasPadam
  2. mak aih..da lawa2, tak puas ati agi??

    BalasPadam
  3. heh!! tu lah memandai2 lagi nak me REPAIR kan? dah elok2 diciptakanNya selengkap2 kejadian .. tak pueh hati gak .. amik kau!!!


    AiLing

    BalasPadam
  4. MENAKUTKAN

    entry2 jejaka anggun skang mkin seronok

    BalasPadam
  5. huh? itula...

    nk bibir mcm angelina jolie la.. nak hidung mancung lah...

    pastu dh jd mcm gagak tua bibir jueh...

    BalasPadam
  6. may: buat kat anu kalo dah membuak camtuh la yg best. baru org pandang dua kali. ahaks.

    chokio: manusia kan? x penahnya puas.

    liling: hahaha. so you bile nak buat?

    karl: makin seronok ker? malu ai.

    BalasPadam
  7. aznee: tuh bukan gagak tua. tuh burung undan campur siamang.

    BalasPadam
  8. hahahaaa..bule lak terpikir dalam kepala otak pumpuan nie nak cucuk muke gune minyak masak. adoyaiii.haha

    BalasPadam
  9. kan? kengkadang otak kite nih bergeliga jugak!

    BalasPadam
  10. subhanallah....ini orang tidak tahu bersyukur atas pemberian tuhan.buat renungan kita semua,cantik itu bukan dikira pada paras rupa tapi banyak segi,subhanaalah

    BalasPadam
  11. aireel: betul tuh. nasib baik jejaka anggun dah mmg semulajadi anggun dan cantik. x yah nak alter apa2.

    BalasPadam
  12. nk jd model, skrang dh jd modeh kna air! sndiri cari, sndiri tnggung la

    BalasPadam
  13. mulut cili api12 Mac 2012 2:28 PTG

    muka cntik2 dh jd doraemon! balasan2

    BalasPadam