Rabu, 10 Jun 2009

chinna papa periya papa


sebelum aku cerita ingin aku terangkan situasi yg berlaku supaya korang faham. nih kisah yg berlaku dlm tren sewaktu aku nak gi melbourne utk rehearsal gamelan petang tadi.

penumpang A (MGR) - nak pergi melbourne tapi beli tiket sampai werribee.
penumpang B (rajhni khan) - nak pergi werribee tapi beli tiket sampai melbourne.

fakta 1. - melbourne lagi jauh dr werribee.
fakta 2. - dua2 nama di atas sengal tahap maha.

kisahnye:


MGR + rajhni khan borak x hengat dlm bahasa urdu + telugu tentang kehebatan lakonan mereka dlm filem masing2. oke aku tipu. aku x paham apa yg diorg borakkan sebenarnya.

tetibe, pemeriksa tiket datang dgn wajah: aku sejuk beku nih tapi bini takde plak nak lambakkan air dlm badan nih ha... atau dlm erti kata lain, muke x dapek2.

penjaga tiket: ticket pls!!
MGR: bla bla bla bla melbourne...
penjaga tiket: oke. aud5.60 or else turun kat werribee...
MGR: bla bla bla bla melbourne...
penjaga tiket: (ulang) oke. aud5.60 or else turun kat werribee...
MGR: (ulang jugak, ingat nih berbalas pantun?) bla bla bla bla melbourne...
penjaga tiket: (sentap). turun kat werribee kalo x nak bayar!
MGR: oke, oke. turun kat werribee.

sampai werribee, rajhni khan yg turun pastuh bg tiket melbourne dia kat MGR. seminit lepas tren gerak (betul kiraan masa nih aku x tipu), penjaga tiket dtg balik.

penjaga tiket: ko kata nak turun werribee kenapa kawan ko yg turun?
aku: suke ati dia lah nak turun mana2 ... err dlm ati.
MGR: no. no. melbourne - sambil tunjuk tiket kawan dia.
aku: chenna papa periya papa sangat ko kan? (masih dlm ati)
penjaga tiket: takde, takde, bayar. aud5.60. nih bukan tiket ko. x leh tukar hak milik tiket. kalo x, aku call polis sekarang. ko org mana? india eh? kat india x de undang2 ker?
aku: kat india org naik tren x payah beli tiket la bai... dia panjat atas tren! (dlm ati).
pompuan blondie giler: (tetibe berdiri) a ah takde, takde, tak boleh. tak boleh. turun. tak aci.
aku: eh eh, pompuan nih nyampuk plak (maseh lg bermonolog dlm ati).

dipendekkan citer, penjaga tiket naik syeh bila ada pompuan gile menyampuk. marah2. yg penting, MGR xder cash plak. org mintak aud5.60, dia bagi gold credit card. sentap x?

suasana hingar bingar hinggalah ada 2 org makcik2 omputeh mendamaikan keadaan. dia bagi duit kat penjaga tiket yg emo tu...

masing-masing bersurai.

persoalannya ialah: walaupun MGR dah beli tiket salah or sengaja beli tiket salah n tukar tiket tuh ngan kawan dia yg sengal jugak beli tiket salah, perlu x penjaga tiket tuh kesah org tuh pegang tiket melbourne sapa punya sebab kawan dia yg beli tiket tuh dah pun turun b4 sampai destinasi?

statement yg x bole lupa dia bole ckp kat australia undang2 mengatakan nak kuar rumah kene bawak duit. rase2 ada ke polis saman org x bawak duit? ngarut x?

15 ulasan:

  1. penjaga tiket ni rasa..kunun2 dia la dlm tren tu paling berkoserr..koserr!!!pakcik2 urdu ni pon sengal gak..kesimpulan sengal la..kalau i di situ mau tetiba meroyan melihat kejadian..

    BalasPadam
  2. yg pnting..tajuk..he..

    BalasPadam
  3. tak sangka ko tau pelakon ceta tamil..ehehe

    p/s: ada scene air terjun tak?

    p/p/s: ceta tamil ke hindi ke kan kalo ada tren mesti lalu kat air terjun..

    p/p/p/s: ada tak???

    BalasPadam
  4. buyui;
    kalo dlm citer tamil... penjaga tiket nih la watak yg paling jahat sekali. misai dia melintang, mata merah pastuh nandek kan besar lagi tempek kat dahi.

    cj7;
    itu jer tajuk yg relevan.

    jed;

    p/s: aku tau nama dr geetha.
    p/p/s:air terjun xder tp keadaan sejuk 9'c ngan hujan sekali sekala. x dgr guruh sebab tingkap tebal.

    BalasPadam
  5. tersedak kak geetha, ko.. rindu kewww?

    BalasPadam
  6. sukenya entry nih!!!

    best3x

    pengawal tu kuat propa

    haha

    btw, ARIL & IZWAN mmg siblings

    BalasPadam
  7. jed;
    xder lah rindu pon... teringat jer...

    karl;
    emo lah tuh sejuk2 kan kat sini so nak la bikin panas sikit!!!!

    BalasPadam
  8. suka pulak baca blog you ni ..lawak!!.. laluan kali kedua ni .. !!

    ~~AiLing~~

    BalasPadam
  9. time kasih lah menjengah blog i yg tingtong nih dingdong.....

    BalasPadam
  10. hahaaa..lawak tol.ape la penjaga tiket tewh. sengal.

    kalo polis saman kalo xbawak duit bile kuar umah,better awak balik malaysia jela cantu.ughahauahua

    BalasPadam
  11. liyana;
    tuh la mcm jadik keje polis plak nak cek wallet sorang2 kat melbourne tuh.... budus!

    BalasPadam
  12. mmg mengarut!!!! sengal thp dewa tu!!

    BalasPadam
  13. mmg ah ngarut... kalo x, x akan aku tulis!

    BalasPadam
  14. hai...marah nmpk!!! nnt cepat tua tau!!!

    BalasPadam
  15. heheheh...
    mana ada marah.... gurau2 ajer!!!!!

    BalasPadam