Khamis, 8 April 2010

sakit perut apa petuanye ya?




ari nih perut aku pagi2 dah buat hal. aku x tau la apa yg aku dah makan semalam. seingat aku, pagi aku makan muffin, tengahari aku makan french fries, petang aku makan nasi goreng kampung, malam aku makan nasi lemak dua bungkus, roti coklat dua bungkus, twisties kari sepeket besar. tuh jer....

apakah ianya bersangkut paut dgn apa yg aku makan? ntahlah. ubat sakit perut xder la plak. nasib baik ari nih cuti so maybe nak kuar jap gi beli panadol menstrual ataupun actifast.

dlm pada tuh aku sempat jugakla google2 carik ubat sakit perut secara tradisional. manalah tau aku bole petik bunga2 an kat luar rumah aku buat sup ker, makan rumput ker mcm kucing, atau hirup air akuarium kan.... cube jer la kalo mujarab. skalik aku jumpa citer nih....




dikatakan lelaki bernama Jiang Musheng, 66 thn dr provinsi Jiangxi nih makan katak & tikus hidup dlm diet dia utk mengatasi masalah sakit perut & batuk yg dialami sejak berumur 26 thn. katanya petua tuh dia dpt dr seorg tua bername Yang Dingcai. kire petua org dulu2 lah...

kata Jiang lagi, lepas sebulan dia mentekedarah katak, n ada satu masa tuh dia sampai telan 20 ekor anak tikus, baru sakit perut ngan batuk dia hilang.



aku teruja membacanya. memandangkan petua dia nih nampaknya berkesan so kalo sakit perut aku nih x ilang lagi sampai malam kang, aku nak gi tasik belakang rumah nak kutip katak jugak.

nak makan2 idup idak ler kan... tp mungkin aku nak buat kari ker, asam laksa ker, x pun goreng sambal.. hmmm... tentu menggiurkan selera.



ps: mungkin jugak aku datang bulan... maklumlah asik pregnant jer, dah lama x rasa senggugut... ahaks!!

19 ulasan:

  1. uwekk!!!!mcm nk terkeluar sepinggan laksa ai hentam tadik...ke JA gugur x?semlm ada makan nenas x?

    BalasPadam
  2. mungkin la keguguran nih... apsal x lekat plak nih... isssshhhh....

    BalasPadam
  3. x pe maybe x de rezeki kali ni...cuba lg..malam jumaat ni..berkat.....;p

    BalasPadam
  4. hahahahaha...
    muleh pulak peknen gitu2..
    smp sakit perut..
    g check la..
    byk kan minum air kosong...
    iskkk.. takut ulser usus je.. sbb duk pedih2 tuh...

    BalasPadam
  5. buyui: oke. saya akan buat yg terbaeik.

    riben: ulser usus????? coiiii...

    BalasPadam
  6. haha..geli gila katak masak lemak cili api..hahaha..sakit perut sbb makan banyak sgt..diet2..

    BalasPadam
  7. beli panadol menstrual jer.pastu ilang sakitnya..prepare pad siap2 k..tgk saiz badan, hurm beli SOFY BODYFIT 35cm k..sesuai sgt..tkpun KOTEX jer..katak tu sedap klu wat tomyam..yummy!!!

    BalasPadam
  8. buasir kot pakcik..

    mcm daging ayam daging katak tu kn..

    BalasPadam
  9. urggghhhh..geli gla....ade ke mkn idup2..euuwww

    BalasPadam
  10. iyl: sedap gak tuh. masak lemak. hehehe.

    akukah: soft bodyfit tuh ada wings x?

    syah: buasir? ko agak2 la.....

    chokio: kalo masak x geli la?

    BalasPadam
  11. eyuwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww!

    BalasPadam
  12. pregnat?la...sapenya angkara tu....isk jgn digugurkan mcm minah3 rempit tu sudah....

    atau

    jejaka mengidam,maklumlah berbadan dua..

    ahahhaha,gurau je

    i like

    BalasPadam
  13. vivi: org sabah makan katak kan?

    aireel: skang dah oke dah. x pregnant pun. huhu.

    aznee: nak sikit? ada lagi nih ha sepiring.

    BalasPadam
  14. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  15. yup..sofy body fit mmg ada wings..klu tkpuas 35cm, amik jer 40.5 cm..konpem tk bocor..

    BalasPadam
  16. Salam dari kami…
    http://firestartingautomobil.blogspot.com
    http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

    katak mak oiiii... macam ayam sehhh... beb kalau makan katak sekawah besor pun rasanya bukan tercirit lagi mau terkeluar usus perut aku beb...

    Soft body fit wing.... tidur lena tanpa kebocoran toksin....

    kotex dengan katak uissshhh... sensore btul lah ko ni....

    BalasPadam
  17. akukah: 40.5 jer? lopak ai besar lagi. 60 ada?

    afzai: sensor tang mananyer?

    alien: a ah sedap. dah try?

    BalasPadam