Ahad, 21 Mac 2010

reading is sexy.


aku baru balik dari KL international book fair 2010 kat PWTC. mulenyer aku xder niat pun nak pergi tp dato K ajak kononnya international kan so dptlah dia belek2 buku international yg dia bole sambar bawak balik satu.

sudahnye, usahkan candice bushnell, bayang JK Rowling pun aku x nampak kat situ. kata international?? kalo x salah aku, yg ada bunyi2 international pun oxford fajar jer lah kot? yg lain, yang ado....

pastuh aku ckp kat dato K yg dah mule buat muke rimas. dia mmg x suke berada di dlm kelompok manusia yg suke berhimpit himpit mcm tuh. dia jadik cepat stress. hahaha. aku ajak dia gi carik publisher PTS One. aku nak tgk ada x buku2 dr bahrudin bekri cuz ntahlah aku cam minat plak nak sambar buku dia "dunia ini sederhana kecil".



honestly, aku mmg dah berabad x baca buku novel bahasa melayu. ada dua sebab: 1st, aku x suke bahasa yg berbunga2 n 2nd, aku x suke citer pompuan bertudung jadik org yg baik2 n pompuan seksi jadi org yg gatal2... aku ingat buku bahasa melayu yg last aku beli thn 90an dulu dr matt romeo. tajuknyer aku lupe lah tp citer dia mmg lawak slamber.

anyway, pusing punyer pusing aku jumpa jugak dgn buku yg aku carik. lepas aku bayar, aku suruh staf kat situ tunjukkan aku mana satu author nyer. aku nak suruh dia sign buku yg aku beli tuh. kitorg chit chat sekejap pastuh aku blah....




sampai umah aku terus baca buku tuh sampai abis 1 chapter. so far aku rase cara penulisan dia not bad lah especially nih buku dia yg pertama. jln citer aku x berapa sure lagi, senang citer nak review panjang2 pun x bole lagi lah. insya allah, dah abis baca nnt aku akan canang satu malaya pasal buku nih oke. tungggguuuuuuu.....


ps: nak layan DVD where the wild things are. cam comel plak budak tuh ngan menatang wild things tuh...


17 ulasan:

  1. xsempat lagi nak pergi book fair tu..nanti nk after baca buku tu..haha

    BalasPadam
  2. iyl: bole jer... nak pinjam ker nak beli?

    BalasPadam
  3. hehehe.... samala zaman 90an je bc novel.. mat romeo.. sepsang jeans biru etc.. novel skrg dh lain.. tgk pun semacam.. dh tak sehaluan dgn jiwa skrg kot,..yg utk teenages tuh, mcm galakkan bebudka ni bercinta je... paham2 aje situasi 'bercinta' zaman skrg mcmner...

    BalasPadam
  4. aznee: heheheh. JA sedang cube nak bikin novel remaja nih. harap2 citer dia x cliche.

    BalasPadam
  5. ouh..tak sabar nak tgu review..aku ske cte RAM je bang..huhu

    BalasPadam
  6. tak minat novel remaja... dah terlalu jiwang karat.. ngehehe...

    tak tahu pun ade bookfair tapi dah pokai pegi pun takde guna nak cuci mata pun malas =P

    BalasPadam
  7. betol sgt pasal citer pompuan pakai tudung...awek sexy jahat..sama je..kalau pompuan x pki tuding last2 pki gak ....mesti nk tunjuk pki....tp ai beli jugakk....tp sejak duduk 'luar negara' lama dh x mengumpul....nk tunggu review JA lak...kalau best ai beli

    BalasPadam
  8. pakcik, syah dah baca dah buku ni.. mmg best.. slamber dan berilmu.. heheh... teruskan membaca..

    BalasPadam
  9. chokio: citer RAM tuh apa?

    bilis: hehehe. nih novel xder karat punyer jiwang.

    buyui: oke jer.... nnt ai review betul2.

    syah: orait.

    vivi; kumsalam. masih hidup?

    BalasPadam
  10. Salam dari kami…
    http://firestartingautomobil.blogspot.com
    http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

    Sorry bebanyak agak ketinggalan lah banyak entry kamu... coz banyak hal sibuk ngan bagai-bagai urusan lah... Sorry...

    emmmmm betul tu aku tak pergi pun kat sana.... rasanya cam betul gak mcm yang ko kata tu...

    last aku baca buku pasal ape ye... tajuk dia "Jibam" tak silap lah...

    budaya membaca budaya kita....

    yup aku dok perhatikan mat saleh datang ke Malaysia .... atau gi memanalah pastinya dia bawak buku untuk di baca.... walau pun beg sandang kat belakang yang dia dukong tu berat... dia tetap masih boleh baca buku.... dia orang mmg bangsa rajin baca buku lah rasanya...

    BalasPadam
  11. afzai: kalo ada masa apa salahnye membaca. x kira lah buku apa. buku lucah pun bahan bacaan jugak. bole jugak menambahkan ilmu.... dok gitu?

    BalasPadam
  12. dulu paling malatop novel2 ahadiat akashah..novel dia mmg sempoi n happening..skang payah nk jumpa writer mcm dia..

    tk pernah smpi lagi bookfair nie..pasal wat kt kl..

    BalasPadam
  13. akukah: anda di mana? novel ahadiat pun x minat sangat.... ;p

    BalasPadam
  14. sara kat kedah ar..mmg ar tk minat pasal masa tu novel tu tk masuk ngan jiwa u..hehe..

    BalasPadam
  15. alhamdulilah...sure jejaka seksi bila membaca..uhuhuh

    BalasPadam
  16. akukah: oh kedah.....


    aireel: bila x baca pun sexy. heheh.

    BalasPadam