Jumaat, 4 Disember 2009

cicak man.



tadi seharian aku jadi nirmala bonat mengemas umah agam yg dah x tersusun nih. yer lah, memandangkan keje aku dah pun abis n cuti aku dah pun bermula, so dr aku membuang masa ngadap leptop ngan TV, baik aku mulekan ari dgn kerja2 yg berfaedah dgn mengemas umah. dok gitu?

dlm aku sibuk2 kemas tuh, tetibe ade sekor cicak melintas depan mata. bile aku halau dgn jari, dia buat x reti jer seolah2 nak bgtau aku itu wilayah dia walaupun satu malaya tau yg umah aku tuh wilayah celcom.

aku dah la paling geli ngan binatang licin2 nih, nak pukul kang mati plak binatang x berdosa so sudahnyer aku jerit kuat2. ntah caner lepas tuh baru dia blah panjat dinding. agaknya tinger dia bingit kot? itupun dia panjat sikit jer.... hampeh!

sudahnyer aku gelak... aku terkenang. cicak tuh mesti nak gigit aku. pastuh aku pengsan. pastuh bile bangun aku dah ada kat siling. ala lebih kurang mcm cicakman.

2 saat kemudian, aku kembali ke alam nyata. cicakman hangguk kau. aku bangun gi dapur. amik air freshener pastuh spray kat badan dia. dah kene spray terus dia menyelinap ilang. pandai plak nak selamatkan diri!!!

so skang aku x tau la apa jadik ngan menatang tuh. aku x rase dia mati. tp aku puas ati sebab nanti dia balik umah mesti bini dia marah kalo badan dia ada bau2 perfume sikit. mesti bini dia ingat dia menjalang ngan betina lain. bernas x idea aku??


ps: jgn tanya aku caner aku tau cicak tuh laki orang binatang... heheh. kan aku perampas laki org so aku taulah caner nak cek!

13 ulasan:

  1. hahaha. cne tau? citer la cker :p

    nk gak tau cne care nk check rupa laki org @ laki binatang ni

    BalasPadam
  2. http://firestartingautomobil.blogspot.com/ Salam ziarah lagi dari kami.... cicak man.... ahah.... ko spray badan cicak tu... cian bini dia tu pasal laki dia dah jadi sesumpah bertukar colour.... mesti bini dia tak bagi masuk umah pasar colour laki dia tu dah warna lain mana dia kenal laki dia tu....hah tu lah keluar umah tak bagi tau bini lagi... balik je dah upa lain.... nasib ko lah cicak...

    BalasPadam
  3. haha..perambas laki org??adoi..jap2..malm jumaat ne bagos kan lastik cicak..pe lagi bang oii..lastik2..haha

    BalasPadam
  4. i pn xsuke cicak..
    pernah ade cicak merayap kt tgn i..
    mmg mjerit i..
    huaaaaa!!
    dlm library plak 2..
    xke take attention nmenyer...

    asal perampas laki org???
    oopppsss...
    musykil..
    r u....?????

    BalasPadam
  5. dah abih komeh blum? kalo dah .. meh sambung komeh umah den plak!

    selamat bercuti JA .. semoga nikmat cuti yg diberikan tu akan bertambah mendekatkan lagi diri dan hati dengan Pencipta kita.


    AiLing.

    BalasPadam
  6. shika: senang jer. rupa laki org nih ada gatal2 sikit. pastuh poket dia lebat walaupun nan ado.

    afzai: oh kalo spray badan cicak dia tukar kaler eh? heheh. nak la spray badan sendiri camnih.

    chokio: nak lastik tap kesian. tuh animal cruelty namanya.

    rowena: a ah. blaja sikit2 dr fasha sandha.

    liling: nak komeh umah kau? nanti la. ponek komeh umah den x abih2 laie ni ha.

    BalasPadam
  7. wah rajin nyer kemas umah..
    hehe..

    BalasPadam
  8. daya: kite xder maid so kenela kemas sendirik.

    BalasPadam
  9. hahahaha!bagus entry ni membuatkan kita terpikir ape perasaan makhluk2 lain selain manusia..hehe![syok lak pikir ape jd klu cicak gaduh laki bini ade x baling pinggan segala?]

    BalasPadam
  10. buyui: xder baling pinggan. dia baling ekor jer sebab sah2 main tarik2 ekor pastuh ekor tanggal. haha.

    BalasPadam
  11. karl: bukan. fasha sandha. hahahahah

    BalasPadam