Khamis, 20 Mei 2010

apa perasaan ko bile angkat call dr private number and org tanya ko punyer personal detail?



ya itu lah yg berlaku siang tadi di mana aku kol someone yg kiasu just nak verify dia punyer transaction. ikut audit punyer procedure, aku x leh reveal apa2 info b4 customer tuh verify bahawasanya dia merupakan customer yg sebenar di talian. utk mengelakkan fraud case lah nih gayanya.

masalahnye, kalo dah aku sendirik yg kol dr private number n tetibe plak tanya org tuh punyer personal details, x ker customer tuh pun syak wasangka jugak?

manalah customer tuh tau aku nih betul2 dr bank kan? ntah2 pencuri identiti yg dicari2 ker, x ker naya identiti dia dirampas? *tetibe feeling mcm citer bourne identity.




n sekarang, sebab masing2 degil x nak mengalah maka call aku tuh dah disambung ke bos aku, bos aku dah slow talk ngan dia, n esok aku kene menghadap sembah mendgr komplen customer tuh.

sah2 lah aku jugak yg dipersalahkan. mestila customer tuh yg kata aku yg rude walaupun seantero dunia tau yg jejaka anggun begitu lemah lembut skalik. geram betullah. audit pun bangang. memandai2 buat requirement mcm nih kan x pasal2 rekod aku dah buruk bekerja kat situ?

nak bunuh diri lah camnih.... hampeh tul!!!






ps: mungkin ini yg dikatakan karma. dulu aku penah sound budak umobile yg kol dr private number n mintak personal details aku just for verification purpose jugak.


19 ulasan:

  1. haha..sabar2..jgn bnuh diri...bunuh sape yang cipta prosedur tuh je sudaaa

    BalasPadam
  2. jgnlah bunuh diri pakcik.. nnt nak lepak mana.. huhu3..

    BalasPadam
  3. hehe..memang betul la karma..esok sengih je la ye JA..hadapi dgn tenang..

    BalasPadam
  4. fiq: x kenal masalahnyer.

    buyui: dah cube dah tp gagal.

    syah: lepak neraka la spt biasa.

    iyl: mmg sengih pun. kene buang pun sengih jer la.

    BalasPadam
  5. hehehe..

    ingatkan panggilan hangit!! kalo panggilan hangit lagik naya!! maluu gileerr...!

    BalasPadam
  6. uish
    pasal benda ni nak bunuh diri ker?
    jangan
    hahaha

    BalasPadam
  7. JA, rsenye JA kne register class menghadap customer ngn mama PS la.

    xper la JA. biasa la tu. adat menghadap customer.

    at least JA x kne simbah air ngn customer =P

    BalasPadam
  8. hans: abih x kan nak bunuh nyamuk plak? kelambu x der.

    PS: apa relevannya dgn mama PS tuh. apakah mama PS tuh pakar motivasi menghadap pelanggan? atau apakah mama PS tuh pelanggan?

    kene simbah ngan air blom lagik. rase2nyer kalo customer simbah ngan air sirap, JA balas balik ngan air rebusan yong tau fu kot?

    BalasPadam
  9. ouh. mama PS tuh pakar dlm bab2 menghadap customer dlm bidang banking nih. klau mama payah nak bg faham, ade kwn dia lg pakar ;)

    hahaha. klau kne simbah ngn air pepsi, JA nk simbah dia balik pakai air ape?

    BalasPadam
  10. salam,

    assobruminal imaan..berani kerana benar!

    BalasPadam
  11. Lynn: bhs latin ke tuh?

    PS: air longkang?

    BalasPadam
  12. Lynn: bhs latin ke tuh?

    PS: air longkang?

    BalasPadam
  13. HAHAHAH! Hukum karma lah uncle! what goes around comes around. wee wee!

    *i trai tu spiking enggerish :D*

    BalasPadam
  14. your engrish is ok la. no need to try try one.

    BalasPadam
  15. Untuk tatapan sahabat semua ~~~@@@~~~
    http://firestartingautomobil.blogspot.com/
    http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

    soory lama tak ziarah kat sini, sorry...sibuk sangat sekarang

    wehhhh ... ko selalu dapat panggilan misteri ke... lelaki ke pompuan.. lain kali kalau dia ambik detail peribadi ko ko ambik plak detail peribadi dia plak report polis pasal ganggu ko punya pribadi...

    beb bunuh diri kerana orang tipon ko berdosa besar beb... mati pun mata celik lidah terjelir tau

    BalasPadam
  16. mana ko tau bunuh diri mati mana celik ek?

    BalasPadam
  17. *aku dah agak dah dia ni nk simbah gne air longkang*

    BalasPadam