Khamis, 4 Februari 2010

max and ruby



ini max and ruby. memandangkan mereka berdua nih kembar seiras so korang jgn tanya mana satu max mana satu ruby. sebab biasanya aku pun confuse gak. yg aku tau, max selalu kejar ruby. aku pun x sure kenapa.

maybe mereka berdua nih x sehaluan sebab aku dah bela diorang (ker dia ekor?) nih dlm seminggu, aku tgk ari2 asik nak bergaduh. atau nak bermain kot? entahlah. kene tgk finding nemo balik lah camnih.

mak aku kata elok bela ikan puyu nih setan x masuk. aku x tau plak kalo dlm quran ada ckp camtuh. tapi harap2 betullah. amin.

15 ulasan:

  1. ikan puyu ke tu...apsal kaler dia x mcm puyu?

    BalasPadam
  2. kaler ikan puyu camner? nih puyu bandar kot? makan MSG lebih. x mkn ulam.

    BalasPadam
  3. salam dari kami http://firestartingautomobil.blogspot.com

    fooooyooohhh aku rasa ikan puyo ni jantan lah dua dua... macam mana dia nak tut...tut...

    ahhhh tak pe kata orang memang cam tu..... aku mmg ade bela ikan poyo ni kat akuarium... tak payah bela dia tak bagi makan seminggu pun dia boleh hidup lagi...

    ikan yang payah nak mati.... payah gak nak pegang dia kerana duri yang tajam....

    ingat carikan yang betina untuk sara diri dan nafkah ikan tu...hee..hee

    BalasPadam
  4. afzai: x bagi makan seminggu? sian ikan tuh.

    BalasPadam
  5. Ikan ni sangat tahan. Aku ada bela. penah jadik dia lompat n tersadai kat lantai. Bila aku prsan badan dia dah kering. Aku ingat dah mati. Bila masukkan dalam air balik, tgk2 dia siap blh berenang lagi. Dahsyat betul ikan ni... Btl kata afzainizam tu. Tak bg makan seminggu pun tak mati. Masa tu aku letak ikan ni kat blakang rumah. Aku lupa. Seminggu kot baru tringat, ingat dah mati, tgk2 segar je dia... hehehehe

    BalasPadam
  6. mana 1 laki mana 1 pompuan?



    haha
    (aku nda tanya mana 1 ruby o max kan.heee)

    BalasPadam
  7. faiz: tuh betul ke ikan puyu? ntah2 katak x?

    vivi: yg laki de belakang, yg pompuan di depan.

    BalasPadam
  8. Ikanlah... takkanla aku takleh beza katak ngan ikan puyu.... hahahahha

    BalasPadam
  9. haha.ikan kembar seiras..naseb baek xkembar siam...

    BalasPadam
  10. comelnya ikan2 kamu tuh? tapi tak kelihatan macam ikan puyu lah. ntah2 anak-anak ikan you tu kot? u sumpah diorang jadi ikan betul2. kan? kan?

    BalasPadam
  11. iyl: kalo ikan tuh kemnbar siam2, sah2 i dah antar kat TV.

    may: ala... caner tau nih?

    BalasPadam
  12. hahaha! i tau u sangat2 lah! u memang! tu jer cara u nak sembunyikan anak2 ikan u dari pandangan media!

    BalasPadam
  13. nasib baik ada teman yg menemni jejaka anggun....wah...siap sepasang lagi

    BalasPadam
  14. may: media kalut la. bak kata si mamat nama ammar dlm paper tuh i hate malaysian reporters. hahahahahah. tp nak jadik artis....... x faham.

    aireel: manusia dilahirkan berpasang2an. errr.. ikan pun.

    BalasPadam