Khamis, 17 Mac 2011

laki laki tak boleh nangis....

ada 2 buku yg aku teringin nak beli. yg 1st tajuknya I Got The Fever: Love, What's Race Gotta Do With It? dari J.C. Davies.

buku nih lebih kurang mcm dating guide lah utk pompuan (or lelaki) yg nak mencari boyfren dari race2 yg tertentu. biasalah, manusia kan ada race preference. ada yg suke mat saleh jer sebab suke yg pink2... ada sesetengah plak suke org hitam, besar katanya.... ada plak suke chinese, cheese lebih.... n x kurang jugak yg indian sebab semata2 suka makan ladu. kaaannn....

so pada mereka yg tercari2 jantan mana yg sesuai utk dibuat laki tuh, bacalah buku nih. setiap sections dibahagikan mengikut race n diberi tajuk fever. mcm salsa fever, yellow fever, jungle fever, n bermacam fever lagilah. AF fever pun ada kot? ntahlah aku x tahu.


yg best, buku nih claim yg jantan latino orangnya macho n possessive, manakala jantan asian plak rubbish in bed. sentap x kengkawan? n dia pun ada tulis jugak pasal ex-bf dia - african american. dia gelar mamat tuh OREO. nak tahu kenapa? sebabnya mamat tuh di luarnya hitam rentung tetapi di dalamnya putih ala2 mat saleh. hahaha. mcm biskut oreo gitu.

kire lebih kurang samalah ngan manusia2 yg aku kenal kat msia nih. tp sebab dorang ala2 cerah sikit, so aku panggil dorang nih semua COCONUT. sebab dark coklat kat luar, putih di dlm. hahaha. mat saleh celup. boleh?

another best part, dia tulis yg asian men also ada tendency to be materialistic. sebabnya sesetengah org asian suke beli barang yg cantik n mahal sbg investment tp kebanyakannya sekadar nak menunjuk-nunjuk. heheh. aku cam setuju jer ngan statement nih sebab kengkadang aku pun beli barang semata-mata sebab nak menunjuk-nunjuk jugak. korang pun sama kan? jgn nak tipu....

apa2pun buku nih sekadar guide jer. it may sounds racist but itu cuma pandangan penulis nih jer lah. dia x suruh pun korang setuju kan so x yahlah kita nak terasa ker apa...



n 2nd book yg aku nak cari bertajuk What Every Man Thinks About Apart From Sex dari Sheridan Simove. buku nih setebal 200 pages n setiap muka surat kosong x bertulis yer. hahahaha. klaka kan? maknanya memang xder bende lain lah dlm kepala hotak lelaki selain sex kan? setuju x orang lelaki di luar sana?

tp kan kosong2 pun jualan dia di UK dah lebih dr jualan buku Harry Potter and Da Vinci Code yer. ko ada?

dato K cakap bazir jer beli buku nih... aku cakap xperlah, at least aku bole buat note book utk karang story aku.... hehehe. betul x?


ps: tak sabar nak menunggu keputusan cover KOUGAR. yg mana satu yg awak pilih hencek Amir?

6 ulasan:

  1. Wah, macam best plak buku tu.. Ade plak pasal lelaki asia ek.. Opsss... Hahahaha.. Tu lah kan, org cakap dont judge a people by its kulit badan.. Hahahaha.. Eh2, betul gak lah.. Ok what beli buku yg 2nd tu.. Untuk catatan sendiri.. Cover je lebih ek.. Ngee :)

    *Bile nak keluar buku tu??????? Agak2 boleh dapat free tak? Ngee :)


    Entry Terbaru 1 : Sudah Tertulis Dalam Al-Quran Tentang Musibah Di Jepun
    Entry Terbaru 2 : Malaysia Selamat Dan Jangan Percaya SMS Kesan Radiasi

    BalasPadam
  2. Tieah: mana ada free... Org juallah, supportlah sikit...

    BalasPadam
  3. aku pun nak beli la buku ni... nak tengok sesuwai tak oreo untuk aku.... :)

    BalasPadam
  4. berapalah harga buku What Every Man Thinks About Apart From Sex dari Sheridan Simove?


    funny gilak. haha

    BalasPadam
  5. macam skima betul pulak soalan aku tu. suppose aku type "berapalah harga buku Sheridan Simove tu?" kantoi copy paste. hahaha

    BalasPadam
  6. Nina: bukan ko mmg dah ada experience ker?

    Vivi: ko mmg skimak...eh silap. Skema.

    BalasPadam