Khamis, 9 Disember 2010

mimpi basah

mimpi nangis tuh mimpi basah jugak kan?



nih kisah pasal kawan aku. dia kata ngan aku baru2 nih dia ada termimpi pasal kematian. si matinya dlm mimpi dia tuh adalah dirinya sendiri. dlm mimpi tuh, roh dia datang melawat jasad dia sendiri b4 dikebumikan.

ramailah rakan n sedara mara yg hadir. ada yg boleh nampak roh dia masa tuh. ada yg x nampak... (aku ada dlm mimpi tuh tapi aku x nampak. so maksudnyer ada dua jer. sama ada dosa aku berlambak x terkire atau tuhan tuh memilih aku utk nampak roh2 yg baik2 jer... hahaha!)

yg penting, mak dia leh nampak dia. tibe masa utk jenazah pergi, mak dia pun sound, "oke nina (eh tertulis nama plak), time's up. jom pergi gi rumah baru. penthouse tau! tuhan x sabar nak jumpa kau dah... come on! hurry up! foundation mary K tuh tinggal, xper x yah bawak! cepat! move it! move it! move it!" sambil tepuk2 tangan.

tapi kawan aku nih yg masih sedih nak tinggalkan kan nikmat duniawi nih x nak pergi. belum bersedia katanya... *hmmm... selain dari skuad taliban, ada ker sesapa yg dah ready nak mati dlm dunia nih?


pastuh dia tersedar dari tidur. bile dia terjaga tanpa berlengah lagi dia pun trus bercerita ngan mak dia pasal mimpi ngeri tuh... skalik korang tau apa yg mak dia reply?

hang tidoq dengan perut kenyang sangat tuh pasai la mimpi yg bukan2!

haha! sentap!! boleh x mak dia kaitkan makanan dgn mimpi yg dia alami? x cukup dengan tuh, mak dia bagi lagi sedas...

hang tak dak mimpi kena patuk ulaq ka? umoq hang dah beghapa dah nih?



dia dah mule pitam dah dgn soklan ala2 melodi cenggini kan so dia pun cube la nasib ngadu kat bapak dia plak.... skali jawapan yg diterima berbunyi begini plak...

hang dok pikiaq pasai mimpi tuh buat apa? hang bukan alim ulama nak dapat wahyu bagai! hang ingat hang ayah pin?

oke yg ayah pin tuh aku yg memandai tambah tp kalo ko jadi dia, ko x betul2 meninggal kalo mak ayah ko sound camtuh???

aku yg dengar citer dia dari nak simpati, trus tergelak. sampai malam nih aku terkenang-kenang.....




so utk si kawan ku itu.... aku ada cek tafsir mimpi utk hang. gigih kan aku? kata tafsir mimpi tuh, mimpi mati (yakni untuk dirinya sendiri) bermakna org tuh akan lanjut usia. so insya allah, usia kau akan panjang sampai kau kertu kelak. dont worry sangat ya? amin.

lepas nih cube mimpi aku jadik miskin plak.... mesti maksud dia aku jadik kaya raya kan???





ps: aku baru lepas tengok dvd ALANGKAH LUCUNYA NEGERI INI. filem indon yg sangat menarek - mengisahkan tentang pencopet yg mahu menukar taraf hidup. dengarnya dapat masuk submission utk best foreign picture utk Oscar thn nih. tp aku x raselah dpt masuk top 5. filem korea n iran lebih mantap kan?

22 ulasan:

  1. hahah kesian kawan pakcik tu...

    pakcik dah mimpi ke kena patuk ular??
    soaln melodi nih.. heheh..

    BalasPadam
  2. JA ada mimpi makan apam tak??

    Sbb masa check tafsir mimpi hari tu saya tbaca yg ni:

    "Jika bermimpi makan apam, alamatnya akan mendapat harta yg banyak"

    Hahahaha

    BalasPadam
  3. nak mimpi jadi buruk la.. so..nnti ley berubah jadi shantek !!

    BalasPadam
  4. qaseh pernah mimpi sesat di sebuah padang yang luas. ade banyak gula2 yang berbagai perisa...sempat kutip je, xsempat nak makan. rugi

    BalasPadam
  5. haha..ingatkan nak cite psl mimpi basah betul td..tertipu sungguh i..

    BalasPadam
  6. teringat cerita mimpi basah ku..
    *err.. disimbah air oleh roomate semasa tidor.. benciii

    BalasPadam
  7. erm mggigil gak kalo dpt mimpi mcm tu..amal pun xcukup lg ni......

    ok nti ak nk lyn filem indo tu...

    BalasPadam
  8. hahahahahahahaha!

    alangkah lucunya mimpi ini..plg x leh blah ayat ni...

    time's up. jom pergi gi rumah baru. penthouse tau! tuhan x sabar nak jumpa kau dah... come on! hurry up! foundation mary K tuh tinggal, xper x yah bawak! cepat! move it! move it! move it!" sambil tepuk2 tangan.

    ko x menggarap kan mak dia kata ape dlm mimpi ni..haha!

    pitam la siap foundation mary k..apakah?

    BalasPadam
  9. syah: ular yg mana? heheh...

    fifa: apam gula hangus ker, apam sari ayu?

    ed: kite jgn berhenti berangan oke? insya allah.

    faiz: huhuhuh?

    qaseh: so moral of the story?

    azni: kalo btol napa? teruja?

    ryma: air apa?

    ann: oke jer....

    buyui: ayat tuh aku yg karang sendiri... kan aku pendita?

    BalasPadam
  10. memang meninggal berkali kali...

    BalasPadam
  11. i mimpi basah juga malam tadi, tapi bangun2 tak basah dah pun. mana ek pergi airnya? dah kering ke?

    BalasPadam
  12. hahahahaha. kalau mimpi kapalterbang jatuh kat umah kg ktorg mcm mne tuh? xD

    BalasPadam
  13. yezza !! di mana ada kemahuan.. disitu ada highway.. tp jgn lupa..berehat di RnR sat

    BalasPadam
  14. ed: apa kene mengena ek?

    PS: ngucap dulu lah kalo sempat eh...

    may: lekit x?

    ningna: sama x ngan nangnak?

    wan: usaha tangga kejayaan

    BalasPadam
  15. abg,blog abg best r....go on ok...

    BalasPadam
  16. hahaha!! btul ke Nina? tp xdak la dia call tanya tp mmg kelakor :D

    BalasPadam
  17. arggggggghhhhhhhhh...giler menyesal aku buka entry ni..huwaaaa...aku bencinya gbr ketiga itu...ayokkkkk

    BalasPadam
  18. su: nina mana nih? nina lain kot?

    azataq: gambar pertama tuh teruja x?

    BalasPadam