Sabtu, 31 Oktober 2009

very disturbing!!



happy halloween!!!

aku berkesempatan utk mengunjungi War Criminal Conference and Exhibition kat PWTC siang tadi.

walaupun aku rasa bilik exhibition nyer x der la sebesar mana,(sesuai la bayaran masuk pun rm5) tapi aku rasa cukup disturbed dgn apa yg aku nampak depan mata aku sendiri especially bila dia orang tayang keadaan mangsa perang di Iraq, mental dan fizikal tortures yg mereka alami di tahanan Guantanamo Bay, n anak2 kecil yg cacat akibat radiasi dari kesan penggunaan depleted uranium weapons seluruh dunia.




hmmm... bak kata Ken Gillespie; "war does not make boys men but makes men dead" so aku tak tau la apa faedah sebenar yg rakyat dpt dr peperangan nih cuz usually yg kaya dr kesan perang ialah tokey weapons, pemerintah yg kejam, n konco2nyer yg hanya nak mengaut kekayaan ekonomi yg dijajah semata-mata.

renung2kan dan selamat beramal.




ps: tetibe plak aku rasa entry aku kali nih mcm komedi yg kritikal tapi stabil. alahai.

6 ulasan:

  1. tgk gambo2 kt paper cam takot je dorg wt mangsa2 perang tuh huu

    BalasPadam
  2. urk..insaf tgk gamba second..tp tgk yg 1st, sumpah lawak..haha..jom2 beramal..masokkkan duit dlm aku nye akaun bole??haha

    BalasPadam
  3. heppie: kan? so jgn lah berperang laki bini yer...

    chokio: bole jer. apa no akaun?

    BalasPadam
  4. alaa!!! nak g tak dapat sebab ada exam. geram tol. best tak?

    BalasPadam
  5. best la. very the informative one u know.

    BalasPadam
  6. faedah yang rakyat dapat hasil dari peperangan ni .. mana yg ado nyawo lagi tu sompek lah bertaubat, insyaAllah. mana yang mati masa peperangan demi mempertahankan agama, dan keluarga .. insyaALlah mati jihad/syahid dan ganjarannya syurga.

    yg kayo dan bergayo totap lah yahudi laknatullah tu dgn kuncu2nya ..


    AiLing.

    BalasPadam