Isnin, 5 Oktober 2009

antara plastik ngan kaca


penat lah weekend nih. penat dgn makan2 yg x habis n aku memang pantang kalo sebut pasal makanan so mana2 teman yg offer aku utk mentekedarah makanan yg ada, tanpa segan silunyer aku akan mari.

dlm pada bergumbira melantak tuh tetibe aku dikejutkan dgn dua story. 1st story dr kenalan aku yg bergaduh dgn kenalan kitorg yg lain atas alasan berwajah plastik (bkn plastik surgery tp plastik tupperware yg kedap udara depan lain belakang lain).

then, aku dikejutkan plak dgn SMS yg aku terima dr kenalan aku yg sentap dgn kata2 aku yg menyentuh tentang bab2 makanan terhadap beliau di FB. org yg jenis mcm nih aku labelkan sbg kaca sebab hati dia fragile.

aku termenung. kalo aku 17 tahun, aku rasa aku dah jerit kat telinga masing2 tp memandangkan umur aku dah sama ngan org yg layak beranak lima, memula aku balas SMS yg diterima dr rakan kaca tuh dgn cara yg cukup diplomasi.

bunyi SMS aku: i didnt know that it bothered u so much. i just meant it in play. sorry zahir dan batin.

bunyi SMS dia: apology accpeted. blah blah blah...

by the way, lepas nih rase2nyer tiada lagilah komen2 gurauan dari aku kat dia cuz takut plak kalo nanti ada lagi kata2 aku yg menyentapkan, kan?

n pesan kenalan aku yg dulunya join dgn geng muke plastik nih lagi klaka...

pesanan dia: berhati2 lah ketika berkawan... especially skang harga facial lifting ngan plastic surgery dah murah.

jawab aku plak: thx for the reminder but saya bukan jenis mammal yg bergerak secara berkumpulan. saya lebih independent n senang berada di kelompok yg kecil sahaja.





ps: so moral of the story... drpd biak kawan yg jenis2 mcm di atas, baik kita biak haiwan. at least bole jual. dok gitu?

10 ulasan:

  1. btol..sokong2..wat rugi peluh je biak kwn cmne..huhu

    BalasPadam
  2. main lah farmville kat FB ..hoohohoh

    BalasPadam
  3. ahah pingu sgt chumey...n kambeng boer neh wat kuda besh gak..

    BalasPadam
  4. huhuhu,,,

    mmg ade manusia gitu.. igtkan pompuan je fragile... terkadang yg berjanggut berjambang lg fragile...

    lantak deme lea.. kata org peghok...

    BalasPadam
  5. kebetulan topik pasal kawan gak yg me n frens gossipkan today..ade yg nampak rapat tp kekdg kita heran tetb dia leh melenting aka sentap ngn gurauan kita..kekdg tu kita serius dia igt bergurau plak...so we have to be extra careful!!

    BalasPadam
  6. chokio: tuh la kawan mcm tuh elok2lah dijauhkan.


    cik mat: malas nak main apa2 game kat FB tuh.

    heppie: ahah pingu sgt chumey...n kambeng boer neh wat kuda besh gak.. huh?? apo bondo eh yg kau koba an nih jang? x paham den.

    aznee: yg fragile dlm ini cherita, pompuan. yg plastik tuh plak dua2 jantina. bole?

    buyui: nak kene extra careful la plak kan. x tahan ngan gurauan kiter, tutup ah tinger!!

    BalasPadam
  7. handa eh kau cakap noghori .. apo suku kau jang?



    AiLing

    BalasPadam
  8. den oghang pilah suku dondo. kato mak den lah.

    BalasPadam
  9. sibbaik ... OOo ado suku dah, sibbaik kalo tak kono dondo kau jang .. masuk suku yo!! pilah kek mano? kampung apo? mano tau kok dokek ngan kampung omak den pulak .. tapi sohih bukan woghih sobab tak samo suku kito ...


    AiLing

    BalasPadam
  10. heheh. suku biduando la ... bukan kono dondo. ko ingat den memain ko ha? kang den sosah ngan batang kayu kang kok tersandar colah dinding!

    kg den kek kg sungai duo. alamat ponuh eh x yah la bagi kang ado lak paparazi yg masuk kg tuh caghik den. tak koso den nak layan eh.

    waghih samo ko x, x tau la den tuh do. apo kok dek kau la hai....

    ps: dah lama x ckp neg9 nih best gak .....

    BalasPadam