Isnin, 10 Jun 2013

Live, travel, adventure, bless, and don't be sorry - Jack Kerouac (part 4)

Last day in Istanbul.

Takde buat apa2 hari ni. aku n Dato K menghabiskan hari berjalan2 kat taman mengadap laut. nak berjalan ke taman ni je dah amik masa sejam aku rasa. sampai nak terkoyak ligamen kaki aku nih berjalan dah rasanya tak jugak sampai2.

Tapi bila dah sampai, aku terus lepak sambil baca buku and buat writing sikit. lepas habis luangkan masa berjam-jam kat situ, aku pakat nak naik cab balik area hotel tapi Dato K nak merasa naik tren so kitorang hop on je lah kat train station utk terus ke grand central (kot nama dia?). tren dia agak sedih, nampak lagi tua dari STAR LRT atau KTM komuter.

Sampai2 grand central,  aku sambung jalan ke area Topkapi Palace utk lepak kat taman sana plak. sambil2 lepak, sambil2 tulis lagi. siap jugak satu chapter cerita aku. Dah boring, kitorang balik hotel and amik lagi few gambar utk buat kenang2an.








nampak tak betapa aku dah itam?



Aku n Dato K checked out hotel dlm pukul 8.30pm. kitorang naik cab pergi Merih 2 Hotel utk tunggu driver bawak kitorang gi bas station utk ke Ankara. Harga tiket bas dlm TL40 sorang. kira murahlah tu sebab Ankara tu jauh, yg penting travel agent sebelum ni lagi cekik darah. mintak TL100 sorang. Gilo apo?

Bas bertolak ke Ankara kul 11.00pm. Yg penting naik bas Mercedes Benz. sebelum gerak ada full inspections dulu. bila stop kat RNR, ada org cuci tingkap. kat Msia ada nak buat semua tu? Ada? Okebai.

Aku sampai Ankara dlm 6 jam kemudian. bas terminal connected ngan train station so simple lah aku nak ke hotel n memandangkan tido dlm bas tak berapa best, maka sebaik aku sampai hotel yg beberapa langkah je dr Maltepe station tu, aku trus collapsed.


Next entry, Ankara.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan