Selasa, 11 Jun 2013

Live, travel, adventure, bless, and don't be sorry - Jack Kerouac (part 5)

Ankara, Turkey. Day 1.

Aku sampai pagi2 buta, dalam kul 8am gitu. Hati berdoa-doa jugak supaya dapat check in awal, sekali doa aku dimakbulkan. Dan nak membuktikan lagi yg Tuhan tu memang sayang gila kat aku, dia letak plak staf yg memang gorgeous gila jaga check in counter pagi tu. mata aku yg ngantuk terus segar-bugar. ahaks! 

Personally, aku rasa Turkish memang lawa-lawa. muka dorang unik, ada gabungan muka arab2 campur omputeh sikit.

Well, sampai2 jer kitorg terus qada tido. actually, aku tak tau nak buat apa pun kat sini. masa kat Istanbul, semua org kat sana pelik bila dengar aku n Dato K nak gi Ankara. dorang tanya nak buat apa kat situ? bukan ada apa2pun... sian.



bilik aku ada poster Marilyn Monroe sebesar-besar alam. Utk 2 malam, dia teman aku tido. Huhu.

bila mata celik, mandi2, discuss nak pergi mana, last2 kitorang decided utk ke Museum of Anatolian Civilizations atau dalam bahasa Turkinya, Anadolu Medeniyetleri Müzesi. unfortunately, muzium ni separuh ditutup utk kerja2 renovasi so aku tak boleh tengok semua. sian.

Anyway, nih pic yg aku sempat2 upload utk view dalam dan luar muzium tersebut. bergembiralah...




yay! kita menang!!

cantik tak Kak, Ton?




 



aku suke pose ni. i miss my Snow White.


tengah tunggu Ali Baba dan 40 penyamun kuar dari tempayan...


So, aku lepak kat sini jer utk hari pertama aku kat Ankara.

Apa yg aku buat di hari kedua? kita tunggu entry yg akan datang....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan