Rabu, 12 Jun 2013

Live, travel, adventure, bless, and don't be sorry - Jack Kerouac (part 6)



breakfast kat Maltepe 2000 Hotel. Better than hotel kat Istanbul. a lot better. Aku jumpa lelaki Turkey yg jual jet pejuang kat Msia kat sini. Huhu.


Hari kedua dan terakhir di Ankara, Turkey aku gunakan untuk berjalan-jalan sekitar bandar dan tengok mausoleum Kamal Ataturk, presiden pertama Turkey yg dorang angkat macam nabi kat sini.

Besar gile mausoleum ni, rasanya kalo korang nak buat concert siap orchestra boleh sangat2. Ni 2nd time aku gi mausoleum besar gile mcm ni. The first one kat Vietnam dulu utk Ho Chi Minh. Ntah apa motif dorang buat benda alah ni akupun tak faham. membazir je aku rasa.


di sinilah arwah Kamal Ataturk disemadikan. RIP.



pandangan luar mausoleum yg macam kubu perang.

abang askar ni muke dia serius je... puas aku goda, tetap tak layan....


Lepas pusing2 kat mausoleum tu untuk sejam dua jam, kitorang meneruskan perjalanan sekitar bandar Ankara. Kalau nak tinggal kat Turkey rasanya better tinggal kat sini dari Istanbul tapi kalo nak cuti2 tu Istanbul lagi best, kot.

Tetibe Dato K nak gi tengok plak area yg dorang buat demo kat sini. Aku cam malas sikit tapi layankan jer lah. sampai2 je kat situ, demo tak start lagi tapi ada polis kawal setiap bucu kawasan. Orang ramai, cuaca panas, banyak benda yg pecah2, terbakar, so tetibe aku rimas.

Masa naik tren nak balik hotel, ada lagi saki-baki gas dr malam semalamnya kot yg terperap kat situ. hidung ngan mata bole rasa pedih2. sian.

Anyway, ni pic2 terakhir yg aku amik kat Turkey. Enjoyzzz...



tak sure ni tadika ke apa. cute.








Pagi esoknya kul 3.30am, aku gerak tinggalkan Turkey untuk ker destinasi berikutnya, USA. Overall, percutian di Turkey ni kira bestlah jugak tapi kalo ada rezeki lagi next time, aku nak visit Istanbul je lepas tu amik tour gi Cappadocia dgn Pamukkale. sapa nak ikut???


ps: ada kisah menarik yg berlaku kat airport Newark, New Jersey. aku akan cerita di entry yg akan datang...





Tiada ulasan:

Catat Ulasan