Selasa, 24 April 2012

dari kota lumpur ke kota dunia (part 2)


aku jumpa topi Wan Maimunah kat sini...

holla!!

flight sampai Cancun, Mexico dlm pukul 10.30am. perlu diingatkan, kat sini walaupun guna matawang peso, semua barang mcm sama jer harga ngan USD. sangat laha yer. so korang kena pandai2 lah bajet sendiri.

another thing, org kat sini akan dulukan bahasa kebangsaan dorang dulu sebelum bahasa english. sebab utamanya dorang nih x berapa fasih sgt ckp omputeh (mcm aku jugak) n sebab yg keduanya, muke aku dah sah2 iras Miss Mexico campur Zac Efron, haruslah dorang ingat aku nih rakyat tempatan. so, banyak2kan lah tgk telenovella kalo nak tau dorang nih umpat ker ko tidak.... heheh.

anyway, aku amik teksi dr hotel dgn cost USD50 (pergi balik). sampai hotel Westin Lagunamar Ocean Resort dlm pukul 12pm tapi blom bole masuk bilik cuz check in kul 4pm. laha kali kedua. so, utk membuang masa, aku jenjalan kat mall La Isla Shopping Village n lunch kat cafe Blu. cute cafe mengadap Nichupte Lagoon. makan dia pun not bad. layanan biasa2 jer tapi waiter anak ikan muke tak boleh blah. la usurpadora sgt!

lepas penat2 sambung jln n makan, aku balik ke bilik. harapannya lepas upload pics dlm FB, nak kuar balik makan. last2 sedar, aku terbangun tido dah pukul 3 pagi.... nak makan apanya? okebai.

esoknya, aku spend pagi dgn breakfast yg sedap lagi mahal kat hotel (600 pesos) sebelum spend time membakar diri kat tepi laut n berendam dlm swimming pool.

hmmm... ok, itu jer story buat masa nih. satu pic tepi pantai dimasukkan sebagai teaser. pics yg lain akan dimuatkan di entry yg akan datang.

ciao!









3 ulasan: