Sabtu, 5 Februari 2011

surat cintaku yang pertama.

sempena bulan percintaan nih aku nak mengambil pendekatan utk menulis entry2 yg berkaitan dgn cinta. cinta sesama manusia, tuhan, binatang malah tumbuh2an sekali. boleh kan? x jiwang2 kan?

utk entry yg pertama nih, aku nak tulis kisah cinta di antara seorang anak kecil kepada keluarga dia. nama kanak2 istimewa nih Elena Desserich. masa dia berumur 6 thn, dia dah disahkan menghidap brain cancer n doktor waktu tuh cakap dia hanya boleh hidup selama 135 ari sahaja. sian...




masa hari2 terakhir dia, dia dah tulis (conteng?) banyak notes2 utk ceritakan tentang kasih sayang dia kat family, n then dia sorokkan dlm sock drawers, backpacks, celah2 buku kat shelves, n mcm2 tempat lagilah kat sekeliling rumah. only after dia dah mati baru mak dia jumpa notes2 tuh semua n kumpulkan dlm satu journal. hmmm... so sweet.

honestly, aku sedih biler tengok lukisan2 n contengan2 dia. wonder jugak how small little things mcm tuh bole buat orang ingat kite sampai biler2 n bole buat kiter terasa yg org tuh caring n sayang kat kiter jugak. so pada sesiapa yg teringin nak membaca kisah2 pasal Elena nih, silalah dapatkan buku “Notes Left Behind, 135 Days with Elena.”



n these are some of the photos yg dia buat... cute kan? lebih kurang cam lukisan aku jer... lukisan umur sekarang yer... bukan masa 6 thn dulu so ko paham2lah tahap kesenian aku tinggi mana kan.









bak kata satu quote dlm buku nih, "when something beautiful is found, it should be shared. There is nothing more beautiful then someones expression of love." gitu. aku ada banyak gak lukisan2 n contengan2 yg aku simpan dlm kotak hikmat kat umah. bukan aku yg lukislah, tp org lain yg lukis utk aku. nnt ada masa aku masukkan dlm entry hadapan. tunggguuuu....



ps2: ada sorang kawan yg sedang melawan penyakit pancreatic cancer stage 4. semoga dia hadapi dugaan yg besar itu dgn tenang. masya allah.

15 ulasan:

  1. swetnye .huu .. .
    yaa , a little things can make us remember it forever kan .:)
    heemmm , lukisan mmg abstrak dan byak maksud tersirat. .mida lago byak bagi org lukisan .tak tahu la org2 yg berkenaan simpan lagi atau tak :)

    BalasPadam
  2. Comel owh..
    Sungguh aku lukis pun tak jadi camtu kot..
    Semoga kawan ko bertambah baik dan sihat..


    Latest entry : Segmen: Bila BLOGGER Jadi PELAKON

    BalasPadam
  3. d: insyaallah.

    mida: bila nak bagi JA lukisan plak?

    faiz: thanx

    BalasPadam
  4. ak yg xde kene mgena ngn dak tu pun rase sedih, apelg famili dak tu....

    BalasPadam
  5. wah... comel betul..dan mmg patut dikongsi..

    slalu jugak meluahkan hasil seni pada kertas peperiksaan.. eheh..

    BalasPadam
  6. sayang menyanyang cinta dikenang perasaan menjd rindu...<--- tetb lg tu kuar kt radio td :)

    BalasPadam
  7. ,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
    //__l_l_,\____\,__
    l_---\_l__l---[]lllllll[]
    _(o)_)__(o)_)--o-)_)___
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Salam Persahabatan kami datang ziarah blog anda
    http://firestartingautomobil.blogspot.com/
    http://bukandoktorveterinar.blogspot.com
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    uihhhhh moga kawan ko tuuuu sihat lah yerrr

    kadang bila tengokkkk lukisan budak-budak ni mmg nampak hidup bebbb.... dia lukis apa yang dia rasa dia lukis apa yang dia nampak dan dia terjemahkan melalui lukisan yang bercerita dari perasaan dia tuuu....

    yang pastinya kalau lahhh budak tu lukis muka jejaka angun apa rupanya agaknyerrr yerrrr... hudoohhhh kut

    BalasPadam
  8. su: belom.

    ahmad: yer. redha itu ikhlas.

    BalasPadam