Ahad, 27 Februari 2011

alkisah tokey wayang

baru2 nih ada member aku kecoh pasal chanel baru astro, astro first. dia kata semenjak dua menjak astro buat chanel baru tuh kat umah, dia tetibe dapat jumlah tambahan dlm bil tiap2 bulan.

bile dikaji selidik, ruper2nyer laki dia yg punyer keje. dlm diam2 laki dia tuh dah order filem ngankung. punyelah kawan aku nih naik hantu. nasib baik dia x belangkung laki dia.... hahah.



tadi, dia kecoh lagi. dia kata semalam bile dia balik keje, tetibe tv jadik gelap gelita padahal ada 3 pasang mata duduk ngadap tv tuh sambil kunyah koci bagai. motif? bile dia bukak tv tuh balik, wajah anak yusof haslam kuar dgn poyonya... ahaks!

sah lah laki dia buat hal lagik, kan? laki dia order filem khurafat plak. turun naik gak lah nafas dia menahan geram. bukan seram yer.. geram. dan utk mengelakkan dia menjadik khurafat plak di depan khalayak penonton waktu tuh (laki dia, adik dia, mak mertua dia), akhirnya dia mengambil pendekatan yg lebih positif.

dia trus bukak table kaunter tiket kat situ. Caj rm5 sorang. ko mampu?





hahahahah.....


Ps: so moral of the story ialah kepada sesapa yg xder astro kat umah tuh mcm adib n nina silelah dtg umah aku kalo nak tgk movie2 baru yer. Aku caj murah jer... dlm rm7 sorang. utk student plak caj dia rm5. murah jer kan? mampu kan?

15 ulasan:

  1. haha!aku lak rs bapak aku yg akan jg amukkan bulan ni...[anak2 dia balik suka suki mengorder..LOL!]

    BalasPadam
  2. I dah order Ngangkung, Khurafat, Haq, Hantu Kak Lima Balik Rumah, and (of course) Aku Masih Dara. Nasib baik bil Astro atas nama Jejaka Anggun. Dato' K tak mampu bayar bil bulan nih.

    --Dato' K

    BalasPadam
  3. tudiah....bagus Dato' K dh bersuara..JA..tahniah!!lalalala!

    BalasPadam
  4. aku ngan Nina share beli DVD haram je.. tgk kat umah aku (sbb umah Nina tv pun xde). hahahaha!!!

    BalasPadam
  5. skrin saiz brape pakcik?? student rm5 jekan.. hehe..

    BalasPadam
  6. hoh..igt kan aku sorg je buka kaunter tiket kala cerita hantu kak limah ditayangkan....

    BalasPadam
  7. Terbaeklah..
    Betul gak kan..
    Baik mintak bayaran sorang2..
    Mahal lah pada aku harga filem kat astro first tu..
    Tak berbaloi, dahlah 48 jam jek..
    Baik beli dvd rm6 je kot..
    Sampai muntah boleh tengok..

    Entry Terbaru: Ketahui Apa Yang Berlaku Di Tahun Kelahiran Anda

    BalasPadam
  8. d_tieah: cuba ko kaji balik harga tiket wayang dengan harga astrofirst tu balik...
    sebab bagi aku astro ag berbaloi...
    sebab kalo ko pegi wayang ni yang ko perlu bayar ye:
    parking: nonpeak-rm5/peak- up to rm10
    jajan sambil layan wayang: up to rm15-rm20
    harga tiket:rm9-rm20

    ini kiraan utk pergi sekali tengok..

    tapi kalau astro first untuk 48 jam pulak:
    harga 1 cerita: rm15+6% gov tax
    jajan: suka hati sama ada nak suh mak masak kopok ikan ke, tak pun tapau pizza ke..

    so sape setuju ngan saya sila pijak kaki shaz. TQ
    lalalaalalal~

    BalasPadam
  9. minda: tahniah. anda dulu mesti bendahari kelas. pandai betul buat kira2...

    dtieh: dvd rm6 gambar x clear... beli yg rm10 oke.

    hid: x tgk lagi citer tuh... cer citer cer citer cer citer....

    nina: m counting....

    aztaq: ko mmg suke open counter... kaunter mahjung dah open dah?

    syah: 168 inci. LED 3D.

    tanpa nama: nih abg maskulin adib kannnn....

    BalasPadam
  10. hehehe.. kerana movie punya pasal

    BalasPadam