Isnin, 21 Februari 2011

cuti ada. duit tak ada. ko ada?

Aku nih ada ramai kawan. N kesemua kawan aku nih jenis yg suke travel. So bile aku dah duduk berkumpul ngan dorang nih mcm2 plan percutian lah yg kuar.....


Bile aku duduk ngan kelompok A, dorang ajak gi Cameron Highlands hujung bulan nih. Aku dah lama x gi sana, the only time aku gi sana thn 2000 kot? pakai camera yg guna kodak lagi masa tuh. Sedih aku tgk hasilnya bile di scan kat komputer. Retro sgt! Hahah.



Dgn kelompok B plak, dorang ajak aku gi Borneo bulan April nih. Maybe to Sabah or Sarawak, tapi lom decide lagik.



Kelompok C, gi Perhentian Island. Aku x penah gi sana lagi n aku dengar laut dia cantik. Teringin gak nak snorkeling (walaupun aku nih x reti berenang). Yg penting, yg nih mcm dah confirm sebab aku dah apply cuti. So GBS semua, jgn x jadik plak ek….




Kelompok D ajak gi Finland. Ko mampu? Bukan Filipina tetapi Finland. Ada kawan dia yg dah bermastautin kat sana, so at least ada lah khidmat local utk bawak kitorg jimba-jimba sekitar negara tuh nnt. Yg nih date/month x confirm lagik.





Lagi satu kelompok ajak aku gi Paris n Milan. Paris aku dah gi n memang kalo ada rezeki, aku akan ke sana lagik. Aku sangat terpesona dgn keindahan Paris. Sangat2 menarik. Rasa jatuh cinta sangat lah…. tp Milan x penah g lagik. Dulu masa jadik catwalk model, aku x sempat buat fashion show kat sana…. tyra banks x bagi.




N somewhere in December plak, satu lagi kelompok ajak balik US. Nak celebrate christmas kat sana thn nih. thn lepas x balik n aku rasa lain mcm jer… rasa mcm hadiah yg aku dapat x cukup banyak. heheh. Plus, shopping kat sana …. Aiyo…. Matilah! Aku teringin nak shopping kat sana masa xmas. Harga runtuh sangat!!!!





dan ini pula persoalannya. Walaupun nampaknya kehidupan aku thn nih mcm very exciting tapi apakah aku ada masa, cuti n DUIT untuk ke destinasi2 yg disebut di atas?? memang xder rasenyer....

*pitam.





ps: ada x sesapa nak hire aku buat kerja part-time dlm waktu2 terdekat nih? Kerja apa2pun aku x kisah asalkan bole dapat gaji rm1000 sejam. Ada? Mampu?

ps2: kelmarin baru habis buat photoshoot utk media cetak for KOUGAR. buah dada makin berdebar-debar rasanya. agaknya mcm nih lah perasaan org yg menunggu anak sulung, ek?

11 ulasan:

  1. wah best betul pakcik sebab ramai yg offer pergi jalan2.. jgn lupa wat balik souvenier kat aku yerk.. klu ada keje rm100 sejam jgn lupa roger2 yerk..

    BalasPadam
  2. best kan kalo kaya..leh melancong sakan.

    BalasPadam
  3. kalau kawan aku aku ckp je p sana sini satu je dia pesan

    "bawak balik fridge magnet"

    tu je!

    BalasPadam
  4. fridge magnet??? aku pun suka pesan kat org tu hr tu...nan hado...hahahahaha...ai pun suka jln2....tp kekurangan...hahahahaha

    BalasPadam
  5. Giler best p travel owh..
    Mesti lagi banyak story kan?????????
    Kalo p sarawak bagitau lah.. Kalo kat Miri lagi ok.. Tempat aku.. Ngee :)
    Wei, nak mampos rm1000 sejam? Hahahaha..
    Ehem2, bilalah nak keluar novel tu??????????
    Bagi free kat aku satu boleh????????


    Entry Terbaru 1 : "Saya Mahu Karya Seni Dari Blog Fynn Jamal"
    Entry Terbaru 2 : "Saya Mahu Ilmu Agama Dari Blog Ustaz Zaharuddin"

    BalasPadam
  6. Rm1000 sejam...jadi lah high-end call girl cam Julia Roberts Pretty Woman. Tp pakcik tua sket ye? Hurm...

    BalasPadam
  7. haha..kalau duit ada tapi cuti dah habis camne plak??

    BalasPadam
  8. iyl: betul jugak tuh? berhenti jer kot?

    tanpa nama: tua tp masih bergetah... lekit2 tau!

    d: beli lah beb, kalo semua nak free lingkuplah tokeh.... kuar 22/4 nih.

    azataq: carik lah keje yg bagi gaji rm1000 sejam cam aku.

    buyui: kawan aku pun.

    hid: mestilah ada. sugargrandson pun ada.

    ann: a'ah.

    syah: mampu ker syah, kerja nih berat sket.... tp sedap. ahaks!

    BalasPadam
  9. mmg best bercuti ni...alamatnya nak tunggu duit epf la baru dpt pergi luar mesia..baru mampu..klu 'pergi' sblm waktunya..tak mampu nak berkata apa2 :D

    BalasPadam
  10. ,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
    //__l_l_,\____\,__
    l_---\_l__l---[]lllllll[]
    _(o)_)__(o)_)--o-)_)___
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    " Antara kau dan aku
    Blog ini sebagai pengantara”
    http://firestartingautomobil.blogspot.com/
    http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    uihhhhh aku tak aderrrr duit pun nak keluar melencong-lencong..... kalau ader yang nak taja boleh lerrrr aku join gi parissss....

    uihhhhhh tak ade kerrrr pakej jenjalan gi Golok thai tu murah ajerrr.... kawin lariiii terus cuti honeymoon... ok kan janji cutiii fan jalan-jalan....

    BalasPadam
  11. suhada: air asia kan adaaa... now everyone can fly...

    afzai: jom?

    BalasPadam