Ahad, 10 Oktober 2010

makan-solat-cinta.

"why they always look so serious in yoga? You make serious face like this, you scare away good energy. To meditate, only you must smile. Smile with face, smile with mind, and good energy will come to you and clear away dirty energy. Even smile in your liver" - Ketut Liyer, Eat Pray Love.


aku dah tgk dah filem yg aku nanti2 thn nih mlm tadi. honestly aku leh katakan julia roberts did a great job again n bakal ada chance utk masuk dlm carta best actress skalik lagik dlm golden globe/oscar utk thn depan.

for some people, mesti ingat citer nih meleret. tambahan plak masa yg ditayangkan panjang (dlm 2 jam setengah) tp memandangkan aku yg dah baca buku dia last year, aku rase masih ada byk lg yg ada dlm buku yg x dpt nak di transfer kan ke movie n kalo disumbat semua, hmmm... mau filem nih sampai 5 jam kot....

pd yg x berapa tahu pasal citer nih... citer nih mengisahkan sorang pompuan yg meroyan sebab dia rase hidup dia x puas ngan apa yg dia dah miliki. so dia ceraikan laki dia n then gi travel ke italy utk cari makan, india utk menghambakan diri kpd tuhan, n bali utk jumpa ngan pawang bali bernama ketut liyer n cari cinta yg sebenar.

FYI, dia pompuan kaya. kalo korang rase hidup korang mampu nak drop semua n gamble cam pompuan nih, try lah. or else, selesakan lah diri korang dgn makan di mapley, solat kat surau ofis, n bercinta sesama rakan sekerja saja tuh yer.... jgn nak berangan.



ketut liyer is so much fun in a book however uncle yg bawak watak ketut in a movie nih still buat aku tersenyum ngan bahasa indolish dia. heart dikatanya liver n yg best, bali cremation dikatanya fun (tp serius beb, aku penah tgk memang meriah. balinese berhabisan utk funeral, ok!).

christine hakim as wayan sgt2 limited watak dia walhal dlm buku, dia byk bagi tips about sex. dia jugak try to lengah2kan buat rumah dr duit yg dah si liz nih kumpul. so sepatutnya adalah scene yg si liz nih sentap n sound dia n aku rase kalo dimasukkan mesti buat citer nih lebih catchy.

apa2pun overall, aku puas hati sebab duit rm13 yg aku invest mlm tadi rasa berbaloi sgt2. next movie dlm carta wajib tonton aku is Life of Pi karya Yann Martel. also citer pasal kehidupan. filem nih diarahkan oleh pengarah tersohor Ang Lee n probably akan tayang either thn 2011 or 2012 in 3D format.

mantap.



ps: aku post entry nih pada pukul 10.10 am on 10-10-10. what a special day.

13 ulasan:

  1. Aku suka dear john - nicholas spark

    BalasPadam
  2. solat di surau tu pon kalau nk p solat..opsss!!!:P

    BalasPadam
  3. buyui: solat di kuil pun oke.

    syah: utk citarasa pokcik ler yang oi...

    BalasPadam
  4. dengar cerita si kak julie robert nie sangat terkesan dengan cerita nie sampai jadi penganut hindu sejati.. siap pergi kuil tiap2 minggu.. sangat hebat penangan cerita nie...

    BalasPadam
  5. dah tgok jugak citer ni..mmg besh !! cuma mcm lama sgt..ari tu tgok ada gak beberapa umat yang dh kuar panggung.. panas montot agaknyer..ngee..
    tp cite ni besh !! nak 2 dye punya piza.. mcm sedap dan rangup je.. hik hik hik

    BalasPadam
  6. ryma: mungkin hanya propa semata-mata...

    ed: walaupun pizza tuh bertoppingkan bacon?

    BalasPadam
  7. hehehehehehehe..... asal nmpk sodap.. on je.. ngeee

    BalasPadam
  8. ★°°•.★°°•.★°°•.★°°•.★
    buat pembaca blog kami
    http://firestartingautomobil.blogspot.com/
    http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
    ★°°•.★°°•.★°°•.★°°•.★

    Kami Kembali lagi... Maaf atas lama tak ziarah...


    woooo filem ang li tuwww memng sodap... beb... aku nak tengok tak sempat tapi yang pasti filem ang li ni mmg panjang berjela jenuh nah habis tengok.... yup montot aku naik perit dok lelama tengok citer dia ni....

    ade tak yang nak sponser aku tengok citerrrr itewwwww

    BalasPadam
  9. ★°°•.★°°•.★°°•.★°°•.★
    buat pembaca blog kami
    http://firestartingautomobil.blogspot.com/
    http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
    ★°°•.★°°•.★°°•.★°°•.★

    Kami Kembali lagi... Maaf atas lama tak ziarah...

    eemmm kalau nak kata filem bikinan ang lee ni
    Pada
    Anugerah Academy 2006, filem Brokeback Mountain arahan Ang Lee menang besar ...
    Antaranya adalah filem Eat Drink Man Woman arahan Ang Lee, Chocolat (Lasse
    Hallström), Babette's Feast (Gabriel Axel) itewww pun aku minat tengok

    tapi yang filem ni aku tak tengok gi... nak pi ni...

    ade sensor tak sg ke sx 18 thn punya filem ni... klu sx ade semangat sikit nak tengoknyerrr

    BalasPadam