Isnin, 4 Oktober 2010

apa yang magik sgt????

hajat di hati nak buat review utk filem Eat, Pray, Love ari nih tp cita2 murni aku kecundang biler tiket filem tuh sold out plak semlm. so x dpt tgk, xder lah review yer dak??? n sudahnyer aku ngan dato K gigih lah gi tgk citer Magika.

korang tau x citer apa nih? citer muzikal buatan KRU. yer biler aku ckp muzikal dr KRU tuh sila bayangkan drama muzikal hauk Hotel Mania yg penuh ngan adik2 tuh tp kali nih korang gantikan plak ngan barisan artis2 terkenal negara mcm Mawi. yess!!!! Mawi!!!!! (FYI, i'm screaming his name not in a good way.)

pada yg masih menyokong industri perfileman tempatan yg masih tahap piawaian yg sama ngan zaman studio jln ampas, gi lah tgk citer nih. tp kalo utk org yg mcm aku, yg berkire ngan duit rm12 yg dilabur, rentikan lah niat murni ko nak tgk citer nih cuz ko akan rasa cam marah2 n cam nak baling jer blackberry korang kat screen wayang selepas 30min filem nih bermula. (tetibe feeling naomi campbell).


kerana pada aku, takde apa yg menarek pun citer nih. jln citer lebih kurang mcm Alice in Wonderland minus teknik CGI yg terlalu lemah (fine, bajet x cukup). lagu2 tak menarek (aku rase aku suke lagu M. Nasir jer kot?) n last but not least, lakonan suam2 kuku jer dr Diana Danielle n Mawi (lakonan paling best pun aku rase dr Ning ngan Sabri Yunus jer, sgt klaka n bersahaja) ....

in short, aku bagi 1 drpd 5 bintang. 1 bintang tuh utk effort n kelainan so oke lah drpd takder kan? heheheh.


notakaki: nih aku punyer personal opinion jer.... kalo korang ada pendapat lain n rase citer nih best n layak menang award best picture dlm FFM nanti, tuh terpulanglah. tepuk dada tanya selera.

notaibujarikaki: lakonan kak ziana agak dissapointed. kan best kalo dia tiru sikit watak bette midler dlm hocus pocus.... hmmm.....

14 ulasan:

  1. ok tak mo tgk tunggu masuk tibi thn depan je..

    BalasPadam
  2. best je cite dia... ok je

    BalasPadam
  3. i think it was ok..

    sbb kdg2 xleh nk expect too much kan? hehe

    sian kak ziana i. i agree yg part suara die tuh. biarlah suara die je xyah nk diserak2kan. hehe

    but she acted well. kasikla die menang best supporting actress. haha

    sori - i kan her fans. ttp la suke watever it is.

    thanks JA tgk gak cite tu

    BalasPadam
  4. buyui: confirm kuar TV.

    tanpa nama: kalo best, napa letak tanpa nama? malu eh?

    qarl: tepuk dada tanya selera lah qarl. dont worry abt the award tuh, confirm dpt punyer. juri malaysia kan pemurah, kalo x, x kan lah tetibe liyana jasmay tuh menang best actress last yr.

    BalasPadam
  5. wah lama x comment kat sini huhu

    xjadi nak tgk magika.... awal2 lg xde mood nk tgk cz ada mawi....hehe

    BalasPadam
  6. tggu masuk TV jew , tak yah susah2x pi tgk kat pawagam peh tu sakit hati sebab citer tak syok.. hihih

    BalasPadam
  7. kwn2 aku puji jer..berbaloi lah ngn tiket yg dbyr..

    BalasPadam
  8. best jugak crite ni.berbaloi la tgok tp ntah knape storyline mcm nak cepat jer...saya byar tket RM 11 je.

    BalasPadam
  9. pada yg berminat tuh, tahniah lah.... pada yang x berminat mcm saya tuh.... takziah.

    simple.

    BalasPadam
  10. dah tgk dah,.watak diana je yg ok sikit. ziana xbest mane pun..ish..mmg xbest lah! senang cite.haha

    BalasPadam
  11. ahakz. tgk barisan pelakon dia je terus rasa macam.. "what?"

    best ke diana? hahaha..

    nasib baik tak sempat lagi pegi tgk magika. kalau tak, sahih bercucuran air mata nih.

    tgk LBS pown sakit hati, apatah lagi cerita ni =__='

    BalasPadam
  12. Aku filem muzikal ni kureng sket..tertido lak nanti.

    BalasPadam
  13. rosli: tahu xper

    shiqa: LBS tuh apa?

    fnd: kan? kalo lagu best, xper....

    BalasPadam
  14. panggil yana sudehh..dok rosli2 mak ayam nie..hahaha..:D

    BalasPadam