Selasa, 26 Oktober 2010

ko tengah ngorat aku ker? sorry, aku blur sikit.



entry kali nih ditujukan khas buat rakan2 yg suke menggatal x kire di mana jua mereka berada.

aku ada terbaca satu artikel bertajuk 10 fascinating flirting facts dr Laura Schaefer. artikel nih mengajar n memberitahu kita serba sedikit tentang tips2 bagaimana nak mengenyam mengorat n apa kepentingannya di mata masyarakat setempat amnya. (gigih x ayat aku? nampak intelektual sgt kan?). tp aku malas lah nak letak 10 fakta kat sini sebab mcm panjang sgt so aku letak 5 yg terbaek jer. enjoy!!!!


1st, dia kata flirting is good for you. kajian menunjukkan org yg suke mengenyam n flirt2 nih mempunyai kadar kandungan white blood-cell yg lebih tinggi (which boost both immunity and health) berbanding org yg rase dia stok nur kasih atau mamalia lindungan kaabah. dlm erti kata lain, kalo ko jenis keturunan mahsuri (mcm aku), yg darah putih membuak-buak, sure ko mmg jenis yg suke flirting2 manja kan? jangan tipoooo.....

2nd, saintis mengatakan ada 52 “flirting signals” yg digunakan oleh manusia. cara yg paling common ialah dgn melibas2 kan rambut. *dgn syarat anda memiliki rambut yg menawan lah yer. kalo rambut sama mcm tali rafia, ataupun ada buah2an n haiwan yg tidak perlu bersarang di situ, diminta kerjasama anda utk mencari cara menggoda yg lain, oke?



3rd, flirting tidak semestinya dgn cara berdepan atau face to face. menurut Pew Research Center, 40% manusia mencari partner secara online cuz dorang kata dgn cara itu mrk lebih senang nak flirt tanpa segan silu. heheh. cam ada kene mengena plak ngan diri sendiri. malu ai.

4th, menurut Social Issues Research Centre plak, most common mistake yg org buat ialah dgn menggunakan eye contact dgn terlebih2. bukan pakai contact lenses biru yg terlebih (mcm kiran) tp bermain mata dgn terlebih2 lah. contohnya ada budak pompuan mata besar nih terjegil2 nampak adib jantan, kononnya dia ingat ayu sgt lah dia buat camtuh, walhal astaghfirullahalazim. so jgnlah ikut perangai dia. not nice.



last but not least....

semasa era Victorian dolu2, kipas merupakan props penting utk menyampaikan niat yg tertanam di dlm hati. kalo kipas tuh didekatkan di hati bermaksud, “you have won my love.” kipas yg dibuka separuh n ditekan ke bibir bermaksud, “you may kiss me.” menyorokkan mata di belakang kipas plak maksudnya, “I love you,” sementara membuka n menutup kipas utk beberapa kali membawa maksud, “you are cruel.”

sementara kipas yg disangkutkan ke chopstick bermaksud noodle aku panas, sampai x terbukak mulut aku nak makan nih....


boleyyyyy!!!!!!!!!!!!




tapi apa yg mesej hakak di bawah nih cube sampaikan melalui kipasnya, aku x berapa nak faham plak. aku x tau dia dtg dr era mana. mungkin dr radio era, rentak muzik terkini. heheh.




ps: flirt2 juga yer kengkawan, jgn sampai kene claim sexual harassment sudah....


ps2: BOBBY BIKIN PANAS ch 6 sudah boley dibaca di blog wordpress.

13 ulasan:

  1. oh..mmg...rambut sering dijadikan bahan...ngehehehe...[teringat plak zaman bencintan ngan Mr CMC

    BalasPadam
  2. tetap keturunan mahsuri kan... hehe..
    pasni nak try guna kipaslah.. hhehe

    BalasPadam
  3. Xleh tahan dgn stetment keturunan mahsuri tu..
    Haha..
    Btw, best artikel ni..
    Msti dlm english kan? Dan ko translate ke bm..
    Bgs sgt sbb bla bc english version letih syik nak bkk kamus je..
    Ngeee.. :)
    Erk? Mamat berkipas tu...............

    BalasPadam
  4. haha menarik kipas tu....nti boleh guna lah.......

    BalasPadam
  5. kalau guna kipas angin berdiri?tu kategori ape?

    BalasPadam
  6. JA, tulis la pasal menara warisan yg tgh hangat di pasaran skrg ni.. teringin nak tau pendapat u....

    BalasPadam
  7. ibi: menara warisan? hmmm.... x kene tangkap isa ker nanti???

    buyui: yg tuh xde dlm era victoria. mungkin era victoria secret.

    ann: cube yer... biar nampak cam azwan ali sikit.

    tieah: artikel nih dlm bhs sanskrit lah!

    ryma: gunalah tanpa was2 yer....

    azataq: sehelai rambut = seratus tahun. mampu?

    BalasPadam
  8. ha ha...best. apasal kau strike nama adib...aku rasa aku ingat gosip hangat ni...

    BalasPadam
  9. Sesetengah orang friendly because he thinks it's nice being surrounded by friendly people. Hidup pun happy.

    aku la tu...hehe.

    (org serabut keluar training room mmg macam nih)

    BalasPadam
  10. guess: kuar training dah serabut??? duduk floor nnt lg hang tau serabut dia caner.... 99% apa yg hang blaja x apply langsung kat floor!!!

    BalasPadam
  11. Thanks Shaz, tu yg masa Mr Goh jumpa aku dia kata korang byk kena handle process. U guys are my senior now, definitely I will follow your advice.

    Thanks for the tips.

    BalasPadam
  12. guess: hehehe. true. kitorg pun main boh jer kat floor tuh. ntah betul ntah kan tidak... layanssss

    BalasPadam
  13. Ha ha Shaz, kau mmg best!

    BalasPadam