Khamis, 9 September 2010

semoga lebaran ini tidak melebarkan ukur lilit perut kita. amin ya rabal alamin.

hari nih aku nak nangis atas beberapa sebab.





1st, aku sedih sebab ramadhan dah berakhir. ini bermakna bulan yg memaksa aku utk mengikat perut dah abis n aku akan kembali mentedarah apa yg ada di depan mata dengan sewenang-wenangnya. mampus laaaaa.....

2nd, aku sedih juga sebab semlm (8/9/10 - sgt cute date ini) merupakan last day aku bekerja kat ofis. x sangka aku, tetibe aku dpt cuti mengejut so aku leh tolak saki baki hari kerja utk minggu depan.

3rd, aku happy sebab siang semlm aku gi interview n dorang ckp aku dapat kerja tuh. still appointment letter blom sign so aku x leh nak terlalu happy sgt. takut2 ada changes di saat2 akhir. like i promised, aku akan post story BOBBY BIKIN PANAS dlm blog nih kalo everything dah confirm oke?!!!

4th, bercampur aduk.


terharu sebab ramai (US politicians, ketua2 agama--not just islam but xtians n jewish as well, celebs--kakak angie jolie especially) yg mengutuk Pastor Terry Jones kerana niat bangang beliau utk mengadakan satu event yg dikenali sbg "International Burn a Quran Day" bg mengenang 9/11 victims pd pukul 6 p.m. hingga 9 p.m, Sept 11 nnt.

tersentap sebab masih ada org spt pastor buduh nih yg wujud di muka bumi ini. read here: .... (speechless).

aku tertanya2 gak sendiri: kalo yer pun benci dgn org islam perlu ker dibakar lagi kebencian itu? sama spt org islam yg memijak2 kepala lembu dulu, apakah keuntungannya menghina agama lain?

bagi aku prinsip hidup yg sebenar amat mudah: overcome evil with good, falsehood with truth, and HATRED with love. dunia akan aman. hidup akan lebih harmoni. dok gitu?

last but definitely not least, rasa gembira yg amat sgt kerana sekali lagi berpeluang utk mengucapkan selamat hari raya aidilfitri minal aidil walfa izin kpd semua umat islam yg membaca blog ini. semoga lebaran ini tidak melebarkan ukur lilit perut kita yer. amin ya rabal alamin.



okelah, enuff merepek. aku sudahi entry kali ini dgn klip vid raya di bawah nih. ada kemunculan kembali noor kumalasari tau!! enjoy!!!!!


8 ulasan:

  1. -overcome evil with good, falsehood with truth, and HATRED with love-


    OYYEAH :DD
    SAYA SUKAA <33

    By the way Selamat Hari Raya :)
    Hee terasa pulak pasal bab menambah ukur lilit di pinggang. Wahaha ~

    BalasPadam
  2. Tumpang Sedih Jugak.. Ramadhan DAh Nak BerAkhir... Lepas Tu Semoga PanJang UMUr UnTUk BertEmu Lagi Pada RamadHan Akan Datang ;)

    Semoga BerJaYa Dapat KEje Tu yer...

    Last.. Selamat MenyamBut LeBaran.

    BalasPadam
  3. faten/daya: salam lebaran.... sepuluh jari disusun memohon ampun dan maaf andai kata tersalah bahasa dlm blog nih. amin.

    BalasPadam
  4. selamat hari raya pakcik.. minta maaf jika pakcik ada terasa apa2 sepanjang perkenalan kita dialam maya ini.. nak duit raya.. mcm biasa org tua bg pd org muda..

    BalasPadam
  5. syah: yer ler pakcik maafkan. niat mmg nak bg skalik sound pasal tua trus niat terpadam.

    BalasPadam
  6. Argh,, sudah lama tak bertenggek di sini..

    Selamat Raya ye JA..

    tahniah.. moga kerja baru lebih bermakna dan semoga raya tahun ni pun lebih bermakna dari biasa...

    BalasPadam