Isnin, 2 Mac 2009

marah.



aku skang ada kat luar negara.
aku tak ada kawan-kawan nak mengadu.
kawan aku semua kat luar negara
dari negara yang aku diami sekarang.
sudahnya aku mengadu pada blog.
nasib baik blog aku ni faham.
kalau dia tak faham pun
dia buat buat faham.
sebab dia tahu aku sedang marah.
dia tak suka naikkan darah aku lagi kalau aku marah.
kalau tak, dengan dia dia kena marah.

tadi aku masak nasi goreng paprik.
sedap sebenarnya (statement confident yg realistic).
tapi selera aku hilang bila aku scratch kuali mahal aku
dengan spatula mahal aku juga.
bila aku mengadu pada teman
dia marah aku balik.
katanya aku tak dengar pesan dia.
aku keliru.
sudahnya aku marah kat dia
sebab dia marahkan aku pulak.

patutnya dia marahkan kuali tu.
sebab sudahlah mahal
tetibe boleh scratch pulak.
ataupun marahkan spatula tu
sebab scratchkan kuali mahal tu.
ataupun senang cerita
tak payah marah sesiapa
sebab...

kuali tu manalah tahu tangan aku yang gatal ni nak pegang spatula tu.
spatula tu pulak manalah tahu tangan chef diva ni nak guna dia untuk sudip nasi kat kuali itu.
dan aku yang ala-ala chef diva ni tak tahu pula kuali mahal ngan spatula mahal boleh jahanam kan mood aku nak makan malam ni!!!!!

ah, jahanam lah!
tanda seruan.

ps: baik aku layan lagu The Killers - Human.
klik di sini: http://www.youtube.com/watch?v=d97XFG

"are we human or are we dancer
my sign is vital, my hands are cold
and I´m on my knees
looking for the answer
are we human or are we dancer
"

7 ulasan:

  1. tak salah sapa
    cuma hari ini takdir mahu semua orang saling bersalah antara satu sama lain..

    hey..lihat
    ada kemaafan yang lalu...

    BalasPadam
  2. yer cik mat...
    terima kasih...
    sejuk sket rasa hati yg marah ni....

    BalasPadam
  3. kalo begitu rasa di hati en karl...
    apakan daya...

    BalasPadam
  4. klakar la...
    scratch je pun...
    bukan ye trblah dua...
    relax..be cool

    BalasPadam
  5. jejaka anggun?
    hehe..
    nice blog

    BalasPadam
  6. thx airie.
    marah tuh sebab geram.


    abir.
    yer jejaka anggun.
    jejaka kacak tuh org lain!

    BalasPadam