Rabu, 3 Disember 2014

SELAMAT JALAN DUNIA KORPORAT

Semalam (2 Dec) merupakan hari terakhir aku dalam dunia korporat berofiskan di Bangsar. Cukuplah 6 bulan aku kerja kat situ, bertemankan kawan2 yg gila dan customer yang kadang2 memberikan tekanan jugak.

Mulai hari ni, aku akan memulakan kerjaya baru secara fulltime. Jadi translator. Aku tak tau berapa jauh kerjaya ni boleh bawak aku pergi tapi aku yakin setidak2nya ini satu pengalaman.

Kalian semua doakan aku semoga rezeki aku bertambah (tak banyak, sikitpun jadilah) supaya aku dapat lalui hidup2 masa depan dengan tenang. Amin.

OK, ni gambar2 aku sepanjang bekerja di kantor tersebut. Gambar last tu, kononnya farewell. Dorang siap belikan kek carrot cake secret recipe, sedap gile!!) n bagi kad. Pastu nyanyi2. Alahai so sweet. Yg penting, bos aku ada tanya nak tak keja parttime bebila aku free nanti, aku jawab mak ok je. So, ko rasa dorang sentap tak sebab dah berhabis duit pastu tengok aku datang ofis tu balik? ahaks!

Eh, dahlah... enjoy...

of course la me... Pic ni masa aku tengah training kot.

penulis dan buku berpisah tiada. Ni kerja time weekend.

Office outing kat Avani Gold Coast, Sepang. Bukan Australia. Oketengs.

Malamnya dinner. tema angelic white. semua feeling2 jadi model victoria secret masa ni. Walhal, macam staf victoria station atau secret recipe je.

Yang ni Halloween party kat ofis. Mummy lipstick merah tu aku yg buat. Chumel, kan?

Yg ni plak Deepavali decor. Aku tlg tabur2kan beras je. bagi menambahkan seri kuputih kuputih barulah cantik kata orang.

Seperti biasalah, kalo kerja pagi + weekend, memang muka aku zombie sokmo.

ok, ni last pic semalam. Sweet nya...


 ps: To Aspire team, you guys are amazing. I can no other answer make but thanks, and thanks, and ever thanks - William Shakespeare, from Twelfth Night, Act III, Scene 3.

2 ulasan:

  1. All the best jejaka anggun sangat.. -.-

    BalasPadam
  2. Bestla ofis ada buat aktiviti macam tu. Ofis kami nak buat aktiviti bowling pun kena bayar.

    BalasPadam