Sabtu, 17 Mac 2012

the start of two lives together and the end of another.



aku baru balik dari masjid tadi. melawat sorang rakan lama yg telah pulang ke rahmatullah awal pagi tadi. arwah dah beberapa bulan menderita sakit pancreatic cancer . dulu masa aku visit dia kat Gleneagles Ampang, masa first time doktor detect dia ada cancer, dia nampak lemah. masa tuh baru lepas operate, no, actually belom operate lagi. x sempat. doctor baru nak buang but terpaksa jahit balik bila cancer tuh dah merebak kat tempat lain. n doctor cakap, dia ada masa 3 bulan jer lagi.

well, tuhan panjangkan umur dia, almost setahunlah jugak dia dapat lawan penyakit tuh. tadi bile aku sampai, aku tgk ada ramai org kat masjid. ada yg aku kenal, ada yg aku x berapa sure. maybe family dia ke sedara dia ker, kan... bila aku masuk masjid jer, aku nampak ada satu kelompok kat dalam... duduk satu sudut jauh.

aku plan dah nak duduk situ tapi kawan aku cakap, itu org lain menikah. kak pah kat sini, dia tunjuk arah lain. terkejut aku sekejap. memanglah tempat jenazah tuh diletak dipisahkan dgn langsir tapi apa perasaan org yg menikah tuh ek?

kawan aku cakap, "kalo aku yg menikah tuh, balik karang terus mandi bunga..."

hmmm.....


ps: cancer kawan aku nih datang tetibe jer. katanya dia mula sakit2 perut. n then bila dia gi jumpa doktor tetibe doktor kata dia ada pancreatic cancer stage 4. scary, kan?

ps2: ada sorang lagi kawan aku on the way ke sg buloh utk attend funeral cousin brother dia. cousin brother dia tuh meninggal lepas nikahkan anak. huh???

2 ulasan:

  1. Harmoni kan hidup.
    kehidupan dan kematian bersimpang siur...berselisih,untuk jadi ingatan.

    BalasPadam
  2. mat: yer cik mat. gitulah hidup, di sini mati, di sana hidup.

    BalasPadam